خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

اولین کمباین غوزه چینی پنبه در گرمسار راه انداری شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۹۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شروع به کار اولین کمباین غوزه چین پنبه در شهرستان گرمسار خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بعد از سال‌های متمادی با پیگیری‌های به عمل آمده با شناسایی و معرفی متقاضی، برطرف کردن مسائل مالی و منابع و در نظر گرفتن حداقل تخفیف در میزان تضمین تسهیلات دریافتی، این دستگاه توسط آقای جعفر ثامنی کشاورز پنبه کار گرمسار خریداری شد و کار برداشت را در مزارع شهرستان آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، حسین اصغری افزود: برای ورود این دستگاه به شهرستان ۲میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال هزینه شده است که مبلغ یک میلیارد ریال آن از محل تسهیلات خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون تامین و پرداخت شده است.

اصغری بیان کرد: در راستای توسعه مکانیزاسیون و حمایت از بهره بردار متقاضی خریدار دستگاه، علاوه بر تسهیلات، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال نیز از محل یارانه کمک‌های فنی و اعتباری(بلاعوض دولتی) پرداخت شد و مابقی نیز به صورت آورده توسط متقاضی تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با توجه به مشکل برداشت پنبه در استان به صورت دستی به کشاورزان پنبه کار توصیه کرد که با توجه به ورود این دستگاه به شهرستان گرمسار برای سال آینده شرایط کشت، فواصل ردیف‌ها و تسطیح زمین برای کشت پنبه را بر اساس توصیه‌های فنی مطابق با کار دستگاه رعایت کنند تا بدون مشکل کار برداشت پنبه در مزارع انجام و در هزینه‌های کارگری صرفه جویی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز