خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون برنامه ریزی استاندار؛

مشکلات مرغداران و نوسانات قیمت گوشت مرغ بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۵۸

درجلسه‌ای با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، مسئولان کشتارگاه‌ها و اتحادیه مرغداران گوشتی استان سمنان درمحل معاونت برنامه ریزی استانداری مسائل و مشکلات مرغداران بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون برنامه ریزی استاندار با توجه به مسائل روزهای اخیر پیرامون قیمت گوشت مرغ، نوسانات بازار و دغدغه‌های تولید کنندگان گفت: در این جلسه با بررسی کلیه جوانب امر به دنبال ارائه راه حل منطقی برای برون رفت از وضعیت فعلی و ثبات در بازارهستیم.

به گزارش ایلنا، مجتبی رضایی افزود: مصوبات و تصمیمات گرفته شده در این جلسه و رعایت مفاد آن از سوی تولید کنندگان، کشتارگاه و ذخیره سازی لازم الاجراست و همه اعضاء ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به مشکل بوجود آمده در بخش طیور گوشتی گفت: در طی روزهای اخیر با تشکیل جلسات متعدد با حضور مرغداران، کشتارگاه‌ها و… پیگیری‌های لازم برای برون رفت از وضعیت فعلی و جلوگیری از خسارت به مرغداران انجام شده است.

سیدمجیدموسوی بیان کرد: به دنبال برنامه ریزی منطقی و کار‌شناسی بحثمرغ در استان برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار در فصول مختلف و خسارت وارده به تولیدکنندگان هستیم.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان به مواردی از جمله: تولید مازاد در استان، مساعدت برای تغییر سایز خرید، خرید نقدی و خرید مرغ به صورت زنده اشاره کرد.

مسئولان کشتارگاه‌ها هم با توجه به قدرت خرید خود خواستار تامین نقدینگی برای رفع مشکل خرید و بعضا تکمیل چرخه کار در کشتارگاه‌ها شدند.

در این جلسه مقرر شد پنج کشتارگاه فعال مرغ داخل استان روزانه ۹۵ تن گوشت مرغ منجمد داخل استان را برای ذخیره سازی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان کنند.

ضمنا مقرر شد مرغ به صورت زنده از قرار هر کیلو ۴۰ هزار ریال درب مرغداری خرید و بعد از طی سیکل و پروسه کشتار و انجماد، مرغ‌ها براساس دستورالعمل فعلی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شود و در ازای صورت حساب تحویل گوشت مرغ، ذرت و سویا با نرخ مصوب تحویل مرغداران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز