خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هوا‌شناسی استان سمنان خبر داد:

ایستگاه هوا‌شناسی شهمیرزاد به تجهیزات ماهواره‌ای VSAT مجهز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۴۹

مدیرکل هوا‌شناسی استان سمنان از تجهیز ایستگاه هوا‌شناسی سینوپتیک تکمیلی و کشاورزی شهمیرزاد به تجهیزات ماهواره‌ای VSAT خبر داد.

مدیرکل هوا‌شناسی استان سمنان در بازدید رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور از ایستگاه هوا‌شناسی خودکار کشاورزی بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان در شهمیرزاد اظهار کرد: ایستگاه هوا‌شناسی کشاورزی شهمیرزاد مجهز‌ترین ایستگاه هوا‌شناسی خودکار در استان سمنان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هوا‌شناسی استان سمنان، غلامرضا حسنی غربا افزود: این ایستگاه دارای ۱۵ حس گر بوده و از قابلیت‌های نرم افزاری آن آنالیز و محاسبات پارامترهای هوا‌شناسی، هشدار، پایش نیاز آبی، پایش آفات و بیماری‌ها، ذخیره سازی اطلاعات و داده‌ها، تحلیل داده‌ها و بررسی میزان تبخیر و تعرق است.

مدیرکل هوا‌شناسی استان سمنان تصریح کرد: این ایستگاه باهدف مطالعه بر روی محصول گردو و انتقال سریع داده‌ها و اطلاعات جوی هوا‌شناسی بدون دخالت نیروی انسانی احداثشده است.
حسنی غربا با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی ازنظر کمی و کیفی به شدت تحت تاثیر شرایط جوی هر منطقه قرار دارند تصریح کرد: در شرایط مناسب جوی میزان بهره وری کشاورزی و تامین مواد غذایی می‌تواند به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تاثیر دوگانه آب وهوا بر کشاورزی خود نشان از اهمیت و حساسیت بالای هوا‌شناسی کشاورزی است.

مدیرکل هوا‌شناسی استان سمنان افزود: هوا‌شناسی کشاورزی می‌تواند بامطالعه دقیق هر یک از گونه‌های گیاهی و آفات مرتبط با آن‌ها در شرایط آب و هوایی منطقه به یاری کشاورز آمده و او را در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و مقابله با آفات یاری کند.

حسنی غربا تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این استان در مناطق خشک کشور به منظور افزایش درآمد و اقتصاد پایدار و کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از خشک سالی نیازمند تغییر الگوی کشت برخی محصولات کشاورزی است.

وی راهکار کاهش آسیب‌های مخاطرات جوی و بحران را شناسایی نقاط آسیب پذیر تحقیق و مطالعه، تجهیز و نگهداری و بروز رسانی طرح‌های اجراشده در حوزه‌های مختلف ذکر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور هم در این بازدید بر لزوم توجه و توسعه هوا‌شناسی کشاورزی و نفع ملی آن در بلند مدت اشاره و ازکاربردی شدن هوا‌شناسی کشاورزی با ایجاد سامانه تهک در سازمان هوا‌شناسی کشور با همکاری هوا‌شناسی استان‌ها و اطلاع رسانی بی‌واسطه به کشاورزان خبرداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هوا‌شناسی همچنین در ادامه سفر به استان سمنان، از اداره کل هوا‌شناسی استان بازدید و با کارکنان این اداره کل دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پرهیزگار در این دیدار بر نقش هوا‌شناسی در تصمیم سازی برای مسئولان و کاربران نهایی تاکید کرد و در خصوص نقش هوا‌شناسی در تامین موادغذایی، حفاظت از محیط زیست، منابع آب، بهداشت عمومی، انرژی، حفاظت از آثار باستانی، امنیت اجتماعی، بازرگانی، ورزش، مسائل نظامی، مدیریت شهری، امور روزمره سخنانی بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز