خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر خبر داد:

۴ هزار تن انار از باغات شهر درجزین برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۶۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر از برداشت ۳۸۶۰ تن انار از باغات شهر درجزین در سال جاری خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر در جشنواره انار درجزین گفت: برگزاری این جشنوراه بسیار موثر برای معرفی این محصول است.

به گزارش ایلنا، میراخورلو ادامه داد: شهر درجزین ۲۰۰ هکتار سطح کشت انار را دارا است که با توجه به این سطح هکتار می‌توان گفت ۳۸۶۰تن انار از باغات شهر درجزین برداشت می‌شود.

وی افزود: ما از باغداران می‌خواهیم که با توجه به کمبود آب مخصوصا در شهر درجزین باغات خود را به نوین‌ترین مدل آبیاری مجهز کنند این کار موجب افزایش محصول و کاهش هزینه برای کشاورزان خواهد شد.

وی افزود: دولت برای هر هکتار پنج ونیم میلیون تومان وام بلاعوض برای باغ داران در نظر گرفته است که اولویت اصلی ما بحثانار در شهر درجزین است.

میراخورلو در پایان افزود: از همه باغداران خواهشمندیم در طرح سرشماری کشاورزان شرکت کنند، چرا که اختصاص بودجه در سال‌های آینده به شهرستان با توجه به این سرشماری است.

شهردار درجزین نیز در این جشنواره اظهار داشت: امسال سومین سال برگزاری جشنواره انار در شهر درجزین است و سعی بر این است که این جشنواره هر دوسال یک بار برگزار شود.

خاتمی ادامه داد: انار محصول اصلی مردم شهر درجزین است و بنا به فرموده پیامبر اعظم(ص) این محصول محمور و سید میوه‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز