خبرگزاری کار ایران

با حضور بیش از ۷۰ کار‌شناس طبیعت گردی؛

دومین کارگاه طبیعت گردی کشور در استان سمنان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۰۳

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری دومین کارگاه طبیعت‌گردی کشور در استان سمنان خبر داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: این کارگاه با عنوان «توسعه پایدار طبیعت‌گردی در مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست به منظور توانمندسازی جوامع بومی» با حضور بیش از ۷۰ کار‌شناس طبیعت‌گردی استان‌ها در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی با اشاره به اینکه این کارگاه از دهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: طبیعت‌گردان در این برنامه، طی سه روز از جاذبه‌های طبیعی و تنوع زیستی برخی از مناطق طبیعی و حفاظت شده استان از جمله پارک ملی توران(زیستگاه گونه‌های نادر جانوری از جمله یوز آسیایی)، بیارجمند و روستای قلعه بالا، چشمه علی و منطقه حفاظت شده پرور و شهمیرزاد بازدید می‌کنند.

بحرالعلومی افزود: در طی این سه روز برای طبیعت گردان کارگاه‌های آموزشی و می‌دانی نیز برگزار می‌شود.

وی برگزاری این دوره را در توسعه پایدار طبیعت‌گردی در استان سمنان موثر دانست و گفت: استان سمنان به دلیل داشتن مناطق و موقعیت مناسب طبیعی و وسعت کافی، جایگاه مناسبی برای حیات انواع وحوش و انواع گیاهان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳ درصد از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تشکیل می‌دهد، گفت: این رقم در حدود ۲۵ درصد کل مناطق حفاظت شده کشور است.

وی افزود: مناطق زیستی استان سمنان دارای ویژگی‌هایی از جمله ذخیره‌گاه و بانک ژن طبیعی گیاهی و جانوری ایران و جهان، منطقه حایل بین کویر و مناطق زیستی کوهستانی استان، زیستگاه گونه‌های خاص نادر و در معرض انقراض جانوری و گیاهی، طبیعت زیبا با چشم اندازهای طبیعی و دارای شرایط ویژه جهت امور پژوهشی و اقتصادی است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تعداد مناطق زیستی و حیات وحش استان سمنان را هفت منطقه عنوان کرد و گفت: این مناطق شامل پناهگاه حیات وحش «خوش ییلاق»، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده «توران»، منطقه حفاظت‌شده «پرور»، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع «خنار»، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع «تپال» و پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز