خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد:

سرخه صدها جاذبه گردشگری و تاریخی قابل معرفی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۴۳۱

برگزاری جشنواره‌های گردشگری، نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر جاذبه های سرخه و جذب سرمایه گذار و گردشگر به این شهرستان دارد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان در نشست بررسی مباحثمرتبط با میراثفرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان سرخه اظهار داشت: تعداد ۲۲ اثر از این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اما صدها اثر در حوزه گردشگری و تاریخی در این شهرستان قابل شناسایی و ثبت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی وجود خانه های تاریخی متعدد از جمله حاج حشمت لشکر، خانه عزیزی‌ها، چشمه های معدنی آبگرم، تلخاب و… را ازجمله قابلیت های این شهرستان عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی سرخه نیز باید به طور مناسب معرفی شود.

بحرالعلومی با اشاره به وجود امکان برگزاری تور کویرگردی در سرخه افزود: برگزاری جشنواره‌های گردشگری، نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر جاذبه های سرخه و جذب سرمایه گذار و گردشگر به این شهرستان دارد.

وی گفت: استان سمنان شش عارف برجسته و شناخته شده دارد که آرامگاه دو تن از این عرفا به نام " شیخ محمود مزدقانی " و " شیخ علاء الدوله سمنانی " در شهرستان سرخه واقع شده است و توجه به این قابلیت می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

بحرالعلومی، قلعه جهان آباد سرخه را ارگ بم کوچک دانست و گفت: این قلعه شاهکار ناشناخته ای است که از هر گونه آسیب باید مصون شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بر تهیه طرح مطالعاتی تبدیل منطقه تلخاب به مرکز گردشگری، تبدیل شبستان مسجد چهلستون به موزه، ساماندهی محله مسجد جامع چهلستون و… تاکید کرد.

صاحب نظران بر اساس آثار به جا مانده، اسامی محلات و کوچه باغ ها و گویش های سرخه ای، قدمت شهر و قوم سرخه ای را مربوط به دوره ساسانیان می دانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز