خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:

۱۷۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌ها تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۳۴۰

برنامه پنجم توسعه مبنی بر مبارزه زیست‌شناختی در سال جاری این عملیات روی محصولاتی از قبیل انار، گوجه فرنگی، ذرت و پنبه در سطح استان در حال اجراست.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در راستای تحقق اهداف بند د ماده ۱۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر مبارزه زیست‌شناختی در سال جاری این عملیات روی محصولاتی از قبیل انار، گوجه فرنگی، ذرت و پنبه در سطح استان در حال اجراست.
به گزارش ایلنا، عباس مشیریان افزود: در این طرح در ۲۰۰ هکتار از باغ‌های انار، مزارع گوجه فرنگی در سطح ۶۰۰، ذرت ۲۰۰ و پنبه در سطح ۷۰۰ هکتار با استفاده از عوامل بیولوژیک مبارزه خواهد شد که این مبارزه در مزارع گوجه فرنگی پایان یافته است و دربقیه محصولات تا نیمه اول سال پایان خواهد یافت.
مشیریان هزینه اجرایی این طرح را دو میلیارد و پانصد میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این هزینه ۶۵ درصد از منابع بلاعوض دولتی و ۳۵ درصد نیز سهم کشاورزان تامین شده است.
وی یادآوری کرد: این طرح در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۲ درصدی برخوردار است و برنامه ریزی نیز به نحوی است که بهره برداران کلیه شهرستان‌ها از مزایای آن بهره‌مند شوند.
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان اهداف طرح را تولید محصول کشاورزی عاری از باقی مانده سم و گواهی شده، جلوگیری از مصرف حداقل ۲/۵ تن سم در طول یک سال، حمایت و حفاظت از گونه‌های حشرات مفید و در ‌‌نهایت صدور استاندارد تشویقی تولید محصول سالم برای محصولات تولید شده در سایت‌های مد نظر بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز