خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خبر داد؛

پایگاه امداد هوایی در استان سمنان راه اندازی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۳۰

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اهمیت امداد هوائی در افزایش کیفیت خدمات امدادی از اختصاص بالگرد به استان سمنان برای توسعه امداد هوائی در این استان خبر داد.

استاندار سمنان در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: استان سمنان با توجه به ویژگی های خاص جغرافیایی و ارتباطی، نیازمند پایگاه امداد هوایی است.

به گزارش ایلنا، محمد وکیلی اظهار داشت: سمنان در مسیر شاهراه ارتباطی تهران - مشهد قرار دارد و سالانه میلیون ها زائر حرم امن رضوی و مسافران استان های دیگر، از راه های استان سمنان عبور می کنند.

وی با بیان اینکه این امر، اهمیت راه های ارتباطی استان سمنان را بیش از پیش نشان می دهد و بدیهی است که باید امکانات امدادی و خدمات رسانی به مردم در این مسیر طولانی نیز به خوبی تامین شود، گفت: تردد هزاران دستگاه خودرو در طول سال در محورهای ارتباطی استان سمنان ضروری است که خدمات رسانی ویژه ای در بخش امداد و نجات هلال احمر به آنها صورت گیرد.

استاندار سمنان افزود: امکانات لازم در بخش امداد و نجات در راه های استان سمنان باید فراهم شود تا بتوانیم ارائه خدمات به مردم را تسریع بخشیم و هلال احمر باید در این زمینه ورود بیشتری داشته باشد.

وکیلی با تاکید بر اینکه سمنان نیازمند پایگاه امداد هوایی ویژه ای است تا به طور ثابت در این استان فعال بوده و بتواند در مواقع اضطراری به مصدومان حوادثجاده ای خدمات رسانی کند، خواستار توجه رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به این امر شد.

وی با بیان اینکه نوع حوادثرخ داده در راه های استان سمنان عمدتا واژگونی خودرو است، گفت: می طلبد تا توجه خاصی به امداد و نجات جاده ای در این استان شود و احداثپایگاه امداد هوایی نیاز مبرم استان است.

وکیلی اضافه کرد: هلال احمر سازمانی مردم نهاد است و باید در هر شرایطی، آمادگی ارائه خدمات و فعالیت و تلاش برای خدمات رسانی به مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه هلال احمر باید آماده هر نوع خدمت رسانی در جامعه باشد، اظهار داشت: امروز از ورودی استان سمنان در ایوانکی تا خروجی استان در عباس آباد، مشکلات جدی در حوزه حوادثوجود دارد و لازم است تا در راستای انتقال مصدومان و مجروحان حوادثجاده ای به مراکز درمانی و بیمارستان ها سرعت بیشتری به خرج داده شود.
استاندار سمنان افزود: با احداثپایگاه امداد هوایی در استان سمنان، می توان تبعات ناشی از این حوادثرا به حداقل رساند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اهمیت امداد هوائی در افزایش کیفیت خدمات امدادی از اختصاص بالگرد به استان سمنان برای توسعه امداد هوائی در این استان خبر داد.
پیرحسین کولیوند در دیدار با استاندار سمنان با اشاره به اتصال استان سمنان با هشت استان کشور اظهار کرد: می توانیم با ایجاد بسترهای لازم، امکان پشتیبانی و امدادرسانی به هشت استان کشور را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه امداد هوائی استان سمنان با تخصیص بالگرد در برنامه های هلال احمر کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: ما به منظور تسریع در امداد رسانی نیازمند احداثیک پایگاه امداد هوائی در استان سمنان هستیم که امیدواریم این پایگاه به زودی در این استان راه اندازی شود.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه عملکرد ما با رضایت مندی مردم ارتباط مستقیم دارد عنوان کرد: ما باید با تسریع در ارائه درخواست زمینه های رضایت مردم را کسب کنیم.
کولیوند اظهار کرد: در سفرهای نوروزی تعداد بسیار زیادی از مسافران نوروزی از مسیر استان سمنان عبور می کنند که ما برای خدمت رسانی مطلوب تر، به طور حتم یک مرکز پشتیبانی بسیار مجهز شرق کشور را در استان سمنان احداثمی کنیم.
وی افزود: به منظور تکمیل تجهیزات لجستیکی ما تجهیزات لازم را در اختیار پایگاه های امدادی در استان سمنان قرار می دهیم.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری جهت افزایش داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر باید با تلاش بیشتر با ارائه آموزش های لازم امدادگران در سطح محلات و روستاها به سرعت به محل حادثه برسند تا از ایجاد خسارت و تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز