خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد؛

اعزام ۲۸۰۰ مبلغ در ایام شعبانیه به اقصی نقاط استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۳۶

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تبریک اعیاد شعبانیه از اعزام دو هزار و ۸۳۷ مبلغ و مبلغه در ایام شعبانیه به مناسبت اعیاد این ماه پر برکت و همچنین ارتحال امام راحل به اقصی نقاط استان خبر داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به مناسبت های ماه مبارک شعبان و اهمیت این ماه در آماده سازی جسم و روح برای استقبال از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دو هزار و ۸۳۷ مبلغ و مبلغه در ایام شعبانیه به مناسبت اعیاد این ماه پر برکت و همچنین ارتحال امام راحل به اقصی نقاط استان سمنان اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی شکری با یادآوری این مطلب که به مناسبت عید مبعثنیز ۶۳۷ مبلغ و مبلغه در استان فعالیت تبلیغی داشتند افزود: از این تعداد پنج مبلغ و چهار مبلغه از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و همچنین ۴۰۴ مبلغ و ۲۲۴ مبلغه بومی بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: ماه شعبان در زمره شریف ترین ایام سال قرار دارد و به انجام اعمال مختلف در این ماه بسیار سفارش شده تا ضمن زدودن آلودگی ها از روح و جسم، انسان با فراغ بال و تزکیه نفس به ماه میهمانی خدا وارد شود.

شکری با یادآوری این نکته که در میان روزها و شبهای ماه شعبان، شب نیمه این ماه مصادف با ولادت حضرت مهدی(عج) از شرافت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: در روایت آمده که جبرئیل خطاب به پیامبر(ص) فرمود " نیمه شعبان شبی است که هر کس این شب را تا صبح به تکبیر، تسبیح، دعا، نماز، قرائت قرآن، انجام مستحبات و استغفار بگذراند، بهشت منزل و آرامشگاه او خواهد بود ".

وی همچنین از اعزام ۷۲۹ مبلغ و مبلغه بمناسبت ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۴ نفر مبلغ و ۲۳۵ مبلغه بوده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این نکته که به مناسبت نیمه شعبان نیز ۱۶ مبلغ و ۹ مبلغه از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در استان سمنان به تبلیغ خواهند پرداخت عنوان کرد: ۴۹۴ مبلغ و ۲۳۵ مبلغه بومی نیز این ایام در مراسم و جشن هایی که در استان برگزار می شود به تبیین و تشریح فلسفه غیبت امام عصر(عج)، اهمیت انتظار و رفتار منتظران، آداب انتظار، فرهنگ غیبت و… خواهند پرداخت.

شکری، همچنین با یادآوری ایام ارتحال امام راحل(ع) اذعان داشت: قدرت‌‌‌‌‌های بزرگ غربی در مواجهه با عظمت‌‌‌‌‌های بی بدیلی که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی‌آفریده بود با پتانسیل نهفته و قدرت اسلام آشنا شدند.

وی انقلاب اسلامی ‌ایران را تکوین یافته بر اساس افکار بلند و اندیشه متعالی حضرت امام خمینی(ره) دانست و ابراز داشت: همواره در عوامل پیدایش و طرح شعار‌‌‌‌های محوری و تعیین اهداف و آرمان‌‌‌‌‌های بلند و راهکار‌‌‌‌های وصول به آن‌، با باورها و اعتقادها و آرمان‌‌‌‌‌های این شخصیت ملکوتی‌، پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر تبیین و ترویج افکار، اندیشه ها و آرمان های امام راحل(ره) برای نسل جدیدی که نه انقلاب را درک کرده اند نه امام جلیل القدر را اظهار داشت: در این ایام نیز ۹ مبلغ و پنج مبلغه از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و ۴۱۷ مبلغ و ۲۸۶ مبلغه بومی در استان به بیان اهداف انقلاب اسلامی و تبیین آرمان های امام می پردازند.

شکری در پایان با بیان این مطلب که برنامه های گوناگونی در مناسبت های مختلف ایام شعبان برای مردم استان به خصوص جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده یادآور شد: این برنام ها در ۴۳۰ مسجد و ۱۷۰ هیئت مذهبی محوری برنامه ریزی و سازماندهی شده اند و به حول و قوه الهی و با یاری جوانان به اجرا در خواهند آمد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز