خبرگزاری کار ایران

در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

اولین جلسه کارگروه کشاورزی ستاد هدفمندی یارانه های استان سمنان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۷۳

اولین جلسه کارگروه کشاورزی ستاد هدفمند سازی یارانه های استان با حضور اعضاء و دستور کار بررسی وظایف و تشکیل کمیته های اجرایی کارگروه در سالن شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر تعامل و همفکری اعضا برای ساماندهی و شکل گیری جلسات کارگروه بیان کرد: با صدور احکام برای اعضا از طریق سازمان، جلسات کارگروه به صورت مستمر و با دستور کار مشخص تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید مجید موسوی گفت: موضوع اصلی در این کارگروه تاثیر پذیری بخش کشاورزی به ویژه تولیدات بخش از اجرای هدفمندی یارانه است و فراورده هائی مانند مرغ، تخم مرغ و شیر در جامعه فوق العاده مهم و با ارزش است و دائما باید رصد شود.

وی افزود: توزیع یارانه بخش کشاورزی با اولویت بندی از طریق کارگروه تعیین و اجرایی خواهد شد و بالطبع موضوعات مهم و اثرگذار در اولویت خواهند بود.

رئیس سازمان افزود: تامین، توزیع و مدیریت مطلوب یارانه نهاده های، پیش بینی و هماهنگی برای تامین امکانات و نیازمندی های استان، تحلیل و بررسی آثار مستقیم و غیر مستقیم هدفمند کردن یارانه ها بر قیمت محصولات کشاورزی خصوصا کالاهای اساسی، هماهنگی در تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی متاثر از اجرای هدفمند کردن یارانه ها و نیز برنامه اجرایی ذخیره مطمئن محصولات از مهمترین وظایف کارگروه است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: مسئولیت این کارگروه در استان به عهده سازمان جهاد کشاورزی است و دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن تجارت، نیرو و حفاظت محیط زیست از اعضای اصلی کارگروه هستند و به فراخور موضوع و نیاز با نظر اعضاء، دستگاه های مرتبط نیز دعوت خواهند شد.

در این جلسه از سوی اعضای کارگروه به موضوعاتی از جمله: بهینه سازی مصرف سوخت در بخش - حضور تشکل ها و کشاورزان پیشرو در جلسات - ارزیابی هزینه تولید محصولات بخش و سهم بخش انرژی در تولید - تامین، توزیع و تدارک نهاده های بخش - کنترل قیمت های مصوب شده در بخش به ویژه خدمات در حوزه مکانیزاسیون اشاره شد.

بعد از بحثو تبادل نظر اعضا، تشکیل دو کمیته پیشتیبانی با موضوعات سوخت، نهاده ها، تنظیم بازار بازار، بازار رسانی، تسهیلات با مسئولیت معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان و کمیته تولیدو ارزیابی آن در شرایط هدفمندی با مسئولیت معاون بهبود تولیدات گیاهی به تصویب اعضا رسید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز