خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

مبارزه با آفت سن غلات در استان سمنان از مرز ۲۱ هزار هکتار گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۱۰

از آغاز مبارزه با این آفت تاکنون در سطح ۱۷۶۶۰ هکتار با سن مادری و ۳۴۳۵ هکتار با پوره سن مبارزه شده است که امسال براساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بیشترین سطح مبارزه به سن مادر اختصاص دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با آفت سن غلات در ۲۱۰۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اعلام این خبر گفت: از آغاز مبارزه با این آفت تاکنون در سطح ۱۷۶۶۰ هکتار با سن مادری و ۳۴۳۵ هکتار با پوره سن مبارزه شده است که امسال براساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بیشترین سطح مبارزه به سن مادر اختصاص دارد.

حمید نادریان با اشاره به ادامه مبارزه با سن در استان اعلام کرد: از مجموع مزارع غلات که در آن‌ها مبارزه شده است ۱۴۷۴۰ هکتار مزارع گندم و ۶۳۵۵ هکتار مربوط به مزارع جو است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین بیان کرد: مبارزه با آفت سن غلات از زمان آغاز تاکنون به جز شهرستان مهدیشهر در سایر شهرستان‌های استان در حال انجام است که شهرستان گرمسار با ۸۴۰۰ هکتار و آرادان با ۶۷۳۰ هکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص دادند.

حمید نادریان یادآوری کرد: در سال گذشته ۲۳۷۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو تحت مبارزه با سن قرار گرفت که ۱۲۸۰۵ هکتار مربوط به سن مادری و ۱۰۹۴۵ هکتار مربوط به پوره بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز