خبرگزاری کار ایران

هشدار افزایش موارد وقوع بیماری تب برفکی در استان سمنان؛

تهرانی ها تب برفکی کم داشتند که در راه است!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۲

سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی استان سمنان: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری های عفونی واگیردار که همه ساله خسارات سنگینی را به صنعت دامداری وارد می کند. اخیرا در برخی از استان های کشور شاهد بروز موارد متعددی از کانون های بیماری تب برفکی بوده ایم که ضرورت حفظ هوشیاری تشکل های دامداران به ویژه در دامداری های شهری استان احساس می شود.

ایلنا: افزایش موارد وقع بیماری تب برفکی در همسایگی تهران، موجب هشدار باش مسئولان استان سمنان شد.

به گزارش " ایلنا "، سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی استان سمنان در این باره گفت: گفت: از آنجا که کنترل ورود و خروج ها در دامداری و رعایت اقدامات امنیت زیستی، همچنین انجام ضد عفونی خودروهای ورودی با استفاده از ترکیبات ضدویروس جهت ضدعفونی دامداری ها نقش مهمی در کنترل بیماری دارد، لذا دامداران باید با واحد بررسی بیماری در دامپزشکی جهت اجرای سیاست های پایش و مراقبت بیماری همکاری نموده و هرگونه گزارش وقوع را جهت انجام سایر اقدامات به ادارات تابعه اطلاع دهند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، " رحیم خالقیان " گفت: این اداره کل از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات بهداشتی اخیرا تعداد ۴۰۰ راس دام سبک استان را با استفاده از توان بخش دولتی و غیردولتی به صورت رایگان واکسینه نموده است.
همچنین از۱۸ دی ماه طرح واکسیناسیون رایگان مرحله دوم تب برفکی درجمعیت دام سنگین(گاوداری های روستائی و نیمه صنعتی) به مدت ۲۶ روزکاری تحت نظارت این اداره کل در دست اجرا می باشد.
بنابر این گزارش، انتظار می رود دامداران نهایت همکاری را جهت اجرای این طرح با پرسنل دامپزشکی به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز