خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان؛

"افزایش بهره‌وری" حلقه مفقوده ارتباط دانش بنیان با حوزه‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۹۴۳

استاندار سمنان در رویداد ملی " تا ثریا" ارتباط نداشتن حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و ... با شرکت های دانش بنیان را از عوامل اصلی کاهش بهره وری برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در رویداد ملی "تا ثریا" که در سالن اجتماعات شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ علمی جزو استانهای برتر کشور است، گفت: به فرموده حضرت آقا، شرکت های دانش بنیان هم علم هستند و هم اقتصاد؛ به آن معنا که اگر به دنبال رشد اقتصادی و افزایش بهره وری هستیم باید با استفاده از شرکت های دانش بنیان باشد و اگر می خواهیم در حوزه علمی نیز پیشرفت کنیم باید توجه ویژه ای به این شرکت ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان از مجموع 1 هزار و 800 واحد احصا شده 56 درصد آنها با صد درصد ظرفیت و مابقی با کمتر از 50 درصد ظرفیت، تولید داشتند، افزود: کمتر از نیمی از این شرکت ها مشکل مواد اولیه و نقدینگی و ما بقی بخاطر نداشتن ارتباط با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان، با کاهش تولید مواجه بودند.

هاشمی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تعداد شرکت های دانش بنیان در استان سمنان از 70 واحد به 140 واحد رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته استان سمنان از لحاظ تحقق شعار سال، رتبه دوم کشور را بعد از استان همدان به دست آورد.

استاندار سمنان با اشاره به پیگیری هفتگی برای رفع دغدغه ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان، گفت: تلاش کردیم تا از محل تبصره 18، بیشترین تسهیلات را به تناسب در اختیار شرکت ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه " افزایش بهره وری" حلقه مفقوده نداشتن ارتباط حوزه های مختلف از جمله حوزه کشاورزی با شرکت های دانش بنیان است، افزود: مثال بارز این نداشتن ارتباط، سود فراوان از فروش سالانه 6 هزار میلیارد تومان پسته در شهرستان دامغان است که به جیب دلالان می رود.

حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمدعج استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به موضوع اقتصاد به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی، محور اصلی ما تولید ملی است و زمانی ما افزایش بهره وری را در عرصه تولید خواهیم داشت که با علم گره بخورد.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نرم افزاری هستند که می توانند با علم پایه، تولید را رقم بزنند، افزود: در شهر سمنان، شرکت های دانش بنیان خوبی وجود دارد و طی  یکسال گذشته رشد خوبی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

دامغانی اظهار کرد: راهبرد اصلی سپاه و بسیج طی 44 سال بعد از انقلاب، استفاده از ظرفیت های مردمی در حل مسائل کشور بوده است و از آنجا که موضوع اقتصاد، مساله اصلی کشور است سپاه و بسیج نیز در این زمینه ورود جدی دارد.

انتهای پیام/
شهربانو خسروی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز