خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر مطرح شد:

آموزش و پرورش انرژی هسته‌ای دوم کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۸

طی حکمی از سوی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا جهان به سمت مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سمنان منصوب شد.

طی حکمی از سوی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا جهان به سمت مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سمنان منصوب شد.
به گزارش ایلنا، در بخشی از این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجربیات ارزشمند جناب عالی در آموزش و پرورش بدین وسیله به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان منصوب می‌شوید.
محمدرضا جهان دارای مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی می‌باشد و درکارنامه خود سوابقی همچون رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، معاون آموزش متوسطه استان، مدرس مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و رئیس سازمان نظام روان‌شناسی استان را داراست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از وجود ۳۹ هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۹ هزار نفر تارک از تحصیل در کشور وجود دارد که بخش عمدهٔ آن‌ها مربوط به پایان دوره ابتدایی است.
دیمه ور اظهار کرد: در حال حاضر میانگین پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور ۷.۹۸ درصد است. دیمه ور افزود: طرح ملی مبارزه با بی‌سوادی قرار است با مشارکت بخش‌های غیردولتی به ویژه خیرین مدرسه ساز و خیرین فرهنگی و آموزشی با مسئولیت استانداران در کشور اجرایی شود.
وی در مورد اصلاحات نظام آموزشی در کشور نیز گفت: نظام آموزشی «۳.۳. ۶» به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند و اصلاحات محتوای آموزش با شیب ملایم انجام می‌شود. دیمه ور با اشاره به برخی اصلاحات در کتب درسی، تصریح کرد: بازنگری‌هایی در کتاب‌های اجتماعی و ریاضی چهارم ابتدایی انجام می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: ایجاد دوره‌های آموزشی برای معلمان و تامین فضا به منظور پایین آوردن تراکم آموزشی آز جمله اصلاحات مد نظر این وزارتخانه است. دیمه ور با بیان اینکه بهبود مدیریت یکی از سیاست‌های دولت است افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش باید به سمت کیفی سازی پیش رود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مبدا توسعهٔ پایدار است افزود: سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعت و خدمات کشاورزی بدون توجه به زیرساخت‌های آموزشی به هدر رفتن سرمایه‌های کشور است.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان سمنان هم در این آیین گفت: هیچ توسعه‌ای در جامعه بدون حضور و نقش موثر آموزش و پرورش میسر نمی‌شود.
محمدرضا جهان، آموزش و پرورش را انرژی هسته‌ای دوم کشور خواند و با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر امید، خاطرنشان کرد: پرهیز از افراط و تفریط که شعار دولت یازدهم نیز هست را به عنوان شعار کاری آموزش و پرورش استان سمنان مدنظر قرار می‌دهم.
جهان افزود: آموزش و پرورش محل تاخت و تاز و جولانگاه سیاسی نیست زیرا آموزش و پرورش در تمام بخش‌ها محور توسعه است و از گزند آسیب‌های سیاسی باید به دور باشد.
وی افزایش پوشش تحصیلی در جامعه را اولین برنامه خود در دوره مدیریت آموزش و پرورش استان سمنان عنوان و تصریح کرد: انگیزه تحصیلی در دانش آموزان باید افزایش یابد زیرا پذیرش دانشجو در کشور به سمت حذف کنکور ورود به دانشگاه‌ها می‌رود در حالیکه تحصیل نباید فقط برای ورود به دانشگاه باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر مهارت آموزی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش با مهارت آموزی می‌توان به صورت جدی جلوی بیکاری در جامعه را بگیرد و افراد را برای کسب شغل، مهارت آموخته کند.
وی افزایش مهارتهای زندگی برای دانش آموزان به منظور جلوگیری از آسیبهای اجتماعی مختلف امروز جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: استفاده از مشارکت خانواده‌های دانش آموزان در تمام برنامه‌های باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
جهان با بیان اینکه تمام بخشهای استان از سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار با یک نگاه مورد توجه قرار می‌گیرند و یک پیکر هستند، بر نگاه یکسان به بخشهای مختلف استان سمنان در مدیرت آموزش و پرورش تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، سطح بالای باسوادی، هوش بالای دانش آموزان، کمترین میزان بی‌سوادی و اشتغال بالای زنان را از ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی این استان برشمرد.
در این آیین محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور، معاونین استانداری و جمعی از فرهنگیان و مسوولان استان سمنان حضور داشتند و از تلاش‌های محمد بنائیان سفید نیز تقدیر شد.
روزنامه پیام استان سمنان انتصاب آقای محمدرضا جهان را به سمت مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان تبریک گفته و برای ایشان توفیقات الهی را آرزو می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز