خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه سمنان؛

سمنان رتبه نخست کشور در تامین زیرساخت فیبرنوری برای ادارات را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۷۸

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: استان سمنان در زمینه تامین زیرساخت فیبرنوری برای نهاد‎ها و دستگاه‌های اجرایی رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، مجید دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان، اظهار کرد: طبق گزارش‌ها ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای پوشش تلفن ثابت در منزل هستند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با تاکید بر توسعه متوازن در حوزه ارتباطات، گفت: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان تحت پوشش ارتباط مخابراتی است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان ۱۲۰ درصد است و به بیانی دیگر، هر یک نفر از جمعیت استان سمنان، یک و ۲ دهم سیمکارت تلفن همراه دارد.

دارایی تصریح کرد: مخابرات منطقه سمنان در راستای تحقق توسعه متوازن هیچ متقاضی جامانده برای تلفن خط ثابت ندارد و اکنون برای هر پنج نفر ۲ خط تلفن ثابت فعال است.

وی یادآور شد: استان سمنان از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت خانگی(ADSL) رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان تصریح کرد: استان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، بعد از پایتخت کشور، در رتبه دوم قرار دارد و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان قطب فناوری کشور است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز