خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه امسال صورت گرفت،

افزایش بیش از ۱۰۸ میلیون دلاری صادرات کالا از استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۰

مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش صادرات کالا از استان سمنان تا تا بیش از ۱۰۸ میلیون دلار خبر داد.

ایلنا - سمنان: مدیرکل گمرک استان سمنان در گزارشی اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی از این استان در ۹ ماهه امسال از مرز ۱۰۸ میلیون دلار فرا‌تر رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گمرک استان سمنان، علی‏ اکبر شامانی افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۴ درصد رشد دارد.

وی گفت: در این مدت، ۳۸۲ هزار و ۷۰۹ تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۸ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار به خارج صادر شده است که از نظر وزنی نیز ۲۷ درصد رشد را نشان می‌‏دهد.

مدیرکل گمرک استان سمنان کالاهای صادراتی از استان سمنان را شامل سیمان، آندمس، شمش سرب، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، پودر لباس‏شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، رنگ خودرو، ظروف یک‏بار مصرف از جنس پلی استایر پلاسیک فریزر و … برشمرد.

شامانی اظهار داشت: این کالا‌ها به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده که متوسط ارزش دلاری هر تن کالا ۲۸۴ دلار بوده است.

وی گفت: در ۹ ماهه امسال، مقدار ۱۹ هزار و ۶۳۲ تن کالا به ارزش بیش از ۴۶ میلیون و ۷۴۱ هزار دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.

شامانی کالاهای وارداتی را نیز شامل ماشین‏ آلات خط تولید، ورق پی. وی. سی، اجزا و قطعات رگلاتور CNG، پنبه شانه‏ نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیم، مقوا پشت خاکستری، گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و … بیان کرد.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: کالاهای مذکور از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است.

وی یادآور شد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۴ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد کاهش دارد و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا دو هزار و ۳۸۱ دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز