خبرگزاری کار ایران

طی یک سال گذشته صورت گرفته است؛

تعدیل تدریجی ۱۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «عقاب افشان»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۳

چکیده: نقص فنی این اتوبوس‌ها و وقوع تصادفات مرگبار اخیر باعثتوقف شماره‌گذاری محصولات این کارخانه از جانب نیروی انتظامی شده است.

دبیر خانه کارگر سمنان از تعدیل تدریجی حدود ۱۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «عقاب افشان» طی یک سال گذشته به دلیل کاهش میزان تولید خبر داد.

حبیب الله محقق بااعلام این خبر به ایلنا گفت: طی یکسال گذشته ۱۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه عقاب افشان(تولید کننده اتوبوس‌های اسکانیا)، به دلیل افزایش مشکلات ناشی از تحریمهای اقتصادی به مرور بیکار شده‌اند که بیکاری ۷۰۰ نفر از آنان طی سه ماهه اخیر صورت گرفته است.

او با بیان اینکه تولید در کارخانه عقاب افشان با حداقل ظرفیت نیروی کار انجام می‌شود، افزود: نقص فنی این اتوبوس‌ها و وقوع تصادفات مرگبار اخیر باعثتوقف شماره‌گذاری محصولات این کارخانه از جانب نیروی انتظامی شده است.

این فعال کارگری در سمنان افزود: پیش از این، کارخانه عقاب افشان روزانه حدود ۷ اتوبوس تولید و شماره گذاری می‌کرد، اما پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی به دلیل تأمین نشدن قطعات، به تولید به روزی یک اتوبوس کاهش یافت.

او در این زمینه اضافه کرد: علاوه بر تحریم‌ها، وقوع حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس ساخت این کارخانه در اتوبان تهران – قم، مشکلات این واحد تولیدی را دو چندان کرد، بطوری‌که هم اکنون در این کارخانه تولیدی صورت نمی‌گیرد.

این فعال کارگری درباره کاهش نیروی کار کارخانه عقاب افشان اظهار داشت: به طور معمول هر روز کارفرما با ۵ نفر از کارگران تسویه حساب می‌کند که به این ترتیب هر هفته ۳۵ تا ۴۰ کارگر بیکار می‌شوند.

دبیر خانه کارگر سمنان در خاتمه تصریح کرد: بر اساس گزارشات پلیس راهور تصادفات اتوبوس‌های اسکانیا به دلیل نقص فنی رخ داده و این درحالیست که بر اساس ادعای مدیر کارخانه، تمامی قطعات بکار گرفته شده در اتوبوس‌های ساخت این کارخانه استاندارد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز