خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل استاندارد استان سمنان؛

طلاهای فاقد کد شناسایی از مراکز فروش استان جمع‌آوری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۰۷

جلسه استانداردسازی مصنوعات طلا و بررسی طریقه ی کشف و ضبط مصنوعات غیر استاندارد در اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد.

ایلنا - سمنان: جلسه استانداردسازی مصنوعات طلا و بررسی طریقه ی کشف و ضبط مصنوعات غیر استاندارد در اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان، کار‌شناس انگ فلزات گران بهای اداره کل استاندارد استان سمنان اعلام کرد: مطابق ماده ۷ قانون اصلاح مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی عیارسنجی مصنوعات طلا در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران است.
امین ابراهیمیان افزود: نمونه برداری، بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه کننده مصنوعات طلا و آزمون تعیین عیار از فعالیت‌های بخش انگ فلزات گران بهای این اداره کل محسوب می‌شود که می‌توان با استمرار بازرسی‌ها و کنترل مصنوعات در سطح مراکز عرضه و بازار، گام مهمی در جهت افزایش رضایت مردم از کیفیت مصنوعات طلا برداشت.

وی تصریح کرد: نظارت بر جمع آوری طلاهای غیر استاندارد و فاقد کد شناسایی، همچون گذشته موجب جلوگیری از قاچاق این فلز ارزشمند می‌شود که در صورت بی‌توجهی می‌تواند زمینه ساز عدم توانایی رقابت مصنوعات داخلی، کاهش رونق فروش، رکود کارگاه‌های طلاسازی، بیکاری، خروج حجم زیادی ارز از کشور، تغییر سلایق مشتری و در ‌‌نهایت متضرر شدن تولیدکننده داخلی شود.
در جلسهٔ مذکور از طرف این اداره کل به متصدیان فروش مصنوعات طلا جهت عودت طلای غیر استاندارد و فاقد کد شناسایی فرصت دو ماهه داده شد و پس از آن کار‌شناسان این اداره کل همراه روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر نسبت به جمع آوری و کشف و ضبط طلای غیراستاندارد و فاقد کد شناسایی اقدام و با متخلفین عرضه کننده طلای غیر استاندارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
همچنین از طرف این اداره کل پیشنهاد شد دفتری متشکل از کار‌شناسان اتحادیه‌ها، جهت بازرسی از مصنوعات عرضه شده در سطح بازار، صورت گیرد بدین صورت که در زمان عرضهٔ محصولات تولیدی در بازار، نمایندگان این کارگروه علاوه بر جلوگیری از پخش مصنوعات طلایی که کد شناسایی ندارند، در صورت لزوم، نمونه‌هایی از این تولیدات را برای آزمایشگاه عیارسنجی اداره کل جهت تعیین عیار، ارسال شود. مقرر شد پیشنهاد مذکور از طرف اتحادیه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز