خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان؛

پدافند غیرعامل باید مورد توجه مردم و مسئولان در بخش‌های مختلف باشد و تبدیل به فرهنگ شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۸

علیرضا خلخالی معاون سیاسی امنیتی استانداری: باید آسیب پذیری ها در مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامه ریزی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی، بازدارندگی ایجاد کنیم.

ایلنا: اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر این شورا، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و روئسای کارگروه‌های مربوطه در محل سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، هفته پدافند غیرعامل را به اعضای شورا تبریک گفت و افزود: انسان همواره با تهدیداتی مواجه بوده که عمده آن تهدیدات طبیعی و تهدیداتی از سوی خود انسان‌ها علیه همدیگر بوده است.

علیرضا خلخالی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده است که پدافند غیرعامل یک اصل است برای همیشه، باید مساله پدافند غیرعامل را در همه ابعاد و در همه عرصه‌ها و در همه زمان‌ها در نظر بگیریم و ضمن اینکه در ابعاد نظامی باید آمادگی داشته باشیم باید در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و زیستی آمادگی داشته باشیم و با برنامه ریزی عالمانه، قدرت بازدارندگی را بالا ببریم و همه زمینه‌های نفوذ دشمنان که منافع ملی ما را تهدید می‌کنند را بررسی و شناسایی کنیم و برای ایجاد قدرت بازدارندگی در آن زمینه‌ها برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی افزود: باید آسیب پذیری‌ها در مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامه ریزی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی، بازدارندگی ایجاد کنیم.

خلخالی همچنین بر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و افزایش آستانه تحمل و آمادگی مردم تاکید کرد و افزود: هر استانی باید با توجه به شرایط و موقعیت خودش آمادگی پدافند غیرعامل ایجاد کند تا در زمان بحران اقدام سریع انجام دهد.

همچنین عباس پازوکی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل، هدف عمده برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل را فرهنگ سازی ضرورت و اهمیت پدافند غیر عامل در همه عرصه‌ها بیان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را باعثتقویت نظام دانست. وی همچنین برنامه‌های پیش بینی شده در هفته پدافند غیرعامل را تشریح کرد و افزود: سند جامع پدافند غیر عامل استان بزودی آماده ارائه برای بررسی و تصویب نهایی خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: برگزاری برنامه‌های ترویجی، آموزشی و فرهنگ سازی درخصوص پدافندغیر عامل در همه شهرستان‌های استان پیش بینی شده و برگزاری همایش با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نشست‌های خبری و مصاحبه مطبوعاتی و تهیه فیلم و کلیپ و مصاحبه با صاحب نظران از جمله این برنامه‌ها است وی همچنین افزود: در حال پیگیری ایجاد قرارگاه‌های زیستی و سایبری به‌صورت مجازی هستیم.

همچنین در این جلسه خلخالی معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن تاکید رعایت ماده ۲۱۵ جهت ضرورت داشتن پیوست پدافند غیر عامل برای پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، خواستار مشخص شدن پروژه‌هایی که هنوز پیوست پدافند را ندارند شد تا پس از رعایت الزمات قانونی، بودجه به آن پروژه‌ها اختصاص یابد. عباس پازوکی نیز مشاوران در این زمینه را معرفی کرد و شرکت کوشا پایدار بعنوان شرکت مشاور استانی و شرکت ایران عمران به عنوان مشاور کشوری معرفی شد.

در ادامه این جلسه روئسای کارگروه‌های زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند و خلخالی از کارگروه‌های فعال بویژه از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی: جهادکشاورزی، آب و فاضلاب شهری، علوم پزشکی سمنان و دفتر امور شهری استانداری تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز