خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سمنان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۸۰

اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) به همت کارشناسان بهزیستی در استان سمنان آغاز شد.

ایلنا: اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) به همت کارشناسان بهزیستی در استان سمنان آغاز شد. مدیر بهزیستی شهرستان سمنان در حاشیه آغاز اجرای این طرح اظهار کرد: پیشگیری از تنبلی چشم یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در اداره کل بهزیستی استان سمنان پیگیری می‌شود.
به گزارش ایلنا، غلامرضا محقق با بیان اینکه مراسم افتتاح این طرح با حضور شماری از دست اندرکاران اجرای طرح و کار‌شناسان بهزیستی شهرستان سمنان، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان و جمعی از مدیران مهدهای کودک سمنان برگزار شد، تصریح کرد: پیشگیری از تنبلی چشم از جمله آزمایش‌های مهمی است که برای کودکان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، مهدهای کودک در گام نخست اجرا قرار دارند و امروز نیز مهد کودک سفید برفی سمنان به صورت نمادین، آیین آغاز به کار طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان سمنان را با برنامه ریزی مناسبی برگزار کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان سمنان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت به همه مردم سمنان، خواستار جدی گرفتن طرح پیشگیری از تنبلی چشم در خانواده‌ها شد.

محقق با اشاره به اهمیت بینایی و دیدن در زندگی انسان گفت: می‌توان با کمترین هزینه و با صرف اندک زمانی که در قیاس با همه کارهای روزانه انسان به هیچ وجه قابل حساب نیست، از مشکلات بینایی کودکان در بزرگ سالی پیشگیری کرد و این طرح بسیار اهمیت دارد. وی با بیان اینکه گروه هدف برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان سمنان شناسایی شده‌اند و بیشتر کودکان زیر شش سال مورد آزمایش قرار می‌گیرند، از اولیا و خانواده‌ها درخواست کرد تا قبل از شش سالگی، کودکان خود را به پایگاه‌های سنجش بینایی سمنان برده و آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

مدیر بهزیستی شهرستان سمنان با بیان اینکه سه مرحله تست بینایی‌سنجی برای فرزندان باید انجام شود، ادامه داد: تنبلی چشم در کودکان باید قبل از سن هفت سالگی شناسایی و با پیگیری درمان شود؛ چرا که در غیر این صورت، کودک دچار کم‌بینایی یا نابینایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز