خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

مناقشه مسئولان بر سر آمار طلاق در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۳۶

مسئولان استان سمنان با تاکید بر اینکه آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه زمانی ۵ ساله انجام شود، گفتند: انتشار فصلی و مقایسه ای این آمار صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، چند روز قبل محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود استان‌های سمنان، البرز و تهران در رتبه اول آمار طلاق قرار دارند که این سخن با واکنش حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان مواجه شد.

خجسته پور تاکید کرد: تحلیل خبر منفی و غلطی که طی روزهای گذشته در جامعه و فضای رسانه ای استان منتشر شد به دلیل دقیق نبودن و نادرستی آمار بی ارزش است.

وی افزود: افرادی که آمار غلط ارائه می کنند توجه داشته باشند که تحلیل باید بر مبنای اطلاعات، آمار دقیق، مستدل و از مراجع رسمی باشد در غیر این صورت تحلیل ارائه شده فاقد ارزش است.

 آمار اعلام شده در مورد میزان طلاق استان سمنان 100 درصد غلط است

معاون سیایی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بر اساس آمار ثبت احوال، مرکز آمار ایران، آمار میدانی استان و آمار مقایسه ای اعلام شده این خبر ۱۰۰ درصد غلط است.

خجسته پور تصریح کرد: به هر دلیل اعم از اشتباه ‌گفتاری، انتشار غلط و یا هر موردی که در خصوص این خبر اتفاق افتاده باید عنوان کنیم که این خبر غلط بوده و از معاون وزیر ورزش تقاضا داریم تا نسبت به اصلاح این خبر اقدام کنند؛ ما نیز در استان اقدامات لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده‌ایم.

آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه ۵ ساله انجام شود

عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان هم گفت: در آمار مقایسه ای سه ماهه بهار ۱۳۹۹ نسبت به سه ماهه بهار ۱۴۰۰ مقداری افزایش داشتیم؛ به گونه ای که تعداد طلاق در سه ماه بهار سال ۱۳۹۹، ۲۲۳ مورد بوده و این تعداد در ۳ ماهه بهار سال ۱۴۰۰، ۳۴۳ مورد ثبت شده است.

وی افزود: اما این آمار و افزایش طلاق در ۳ ماهه بهار در دیگر ماه های سال و گذر از برخی ماه های قمری با افزایش آمار ازدواج پوشش داده می شود.قندالی تصریح کرد: با توجه به تفاوت ماه های قمری با ماه های شمسی و اعتقاد بر اینکه آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه ۵ ساله انجام شود انتشار فصلی و مقایسه ای در این خصوص صحیح نیست.

مدیرکل ثبت احوال سمنان با اشاره به اینکه در سازمان ثبت احوال بنای مقایسه فصلی و رتبه بندی ۳ ماهه بین استان ها نداریم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ در بحث تعداد طلاق، بالغ بر ۰.۸ درصد کاهش داشتیم، در ادامه در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل ۱۴.۶ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲ درصد کاهش، در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۹ درصد افزایش و در سال ۱۳۹۷ این مهم نسبت به سال قبل ۰.۴ درصد مجدد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مجددا در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل تعداد طلاق ۱۰.۶ درصد کاهش داشته و در سال ۱۳۹۹ این میزان ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

قندالی تاکید کرد: بر اساس آمار علاوه بر این افزایش ۹.۶ درصدی طلاق در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش آمار ازدواج را نیز داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان یادآور شد: بر اساس آمار و اطلاعات مستند موجود نمی تواند اتفاقی در افزایش میزان طلاق در استان رخ داده باشد. 

مقایسه فصلی طلاق مورد قبول جامعه شناسان و کارشناسان نیست

وی بیان کرد: مقوله ازدواج و طلاق از دو جنس متفاوت بوده و در دو زمان متفاوت صورت می گیرد به گونه ای که ازدواج در ۵، ۱۰ و ۱۵ سال پیش انجام می شود، اما طلاق در زمان حال؛ باید گفت مقایسه فصلی و این ‌چنینی به هیچ‌ عنوان مورد قبول جامعه شناسان و کارشناسان امر نیست.

سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان هم درباره این موضوع گفت: در سال ۹۹ رتبه استان در بحث طلاق در جایگاه ۲۲ کشور بوده است.

وی ادامه داد: طی پیگیری هایی که با وزارت ورزش و جوانان صورت‌ گرفت مشخص شد موضوعی که آقای تندگویان مطرح کردند به این شکل عنوان نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز