خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه سمنان :

بوروکراسی‌ اداری باعث یأس سرمایه‌گذاران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۵۶۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تأکید بر ضرورت رفع موانع فعالیت سرمایه‌گذاران، گفت: بوروکراسی‌های اداری عامل یأس سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در دیدار با حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و کارکنان این شرکت افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور و سایر سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما زمان اقدام با بوروکراسی اداری دستگاه‌ها‌ی امر مواجه شده و دلسرد می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط و قوانین در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در کنار اهمیت این مساله، مجریان امر باید موانع ورود سرمایه‌گذار را مرتفع سازند.

مطیعی بیان کرد: مسئولان ناظر باید بیشتر از گذشته پیگیر اجرای پروژه‌های صنعتی باشند چرا که تحقق طرح‌ها برای آحاد هم‌استانی‌ها انتفاع مالی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: وحدت و همکاری بین بخش‌های مختلف و جدیت مسئولان زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است.

امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در فعالیت‌های معدنی و صنعتی گفت: در استقرار واحدهای صنعتی به گزینش صنایع غیرآلاینده توجه شود.

وی ادامه داد: کارخانجات استان سمنان نیروی کار بی شماری دارند و ضروری است به این واحدهای صنعتی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به فعالیت صنعت چوب و هنر معرق در استان قم، تاکید کرد: صنایع چوبی درآمدزدایی و ارزآوری فراوانی دارد و مسئولان استان در راستای مطرح شدن این صنعت گام بردارند.

وی به تکلیف داشتن در قبال نسل آینده اشاره و تاکید کرد: اجتناب از استخراج بی‌رویه مواد معدنی و نیز خام‌فروشی آن‌ها باید مد نظر قرار گیرد؛ اینها سرمایه‌های نسل آینده نیز است.

مطیعی ابراز داشت: مسئولان به دنبال به کارگیری از افراد تحصیلکرده، نخبه و متخصص بروند و از آنان در پیشبرد امور بهره گیرند.

وی افزود: توزیع عادلانه منابع و شفافیت و ضابطه‌مندی در امور از بروز مشکلات در استان سمنان پیشگیری می‌کند.

امام جمعه سمنان با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران و ضرورت اقدامات به منظور بهبود شرایط این قشر پرتلاش، گفت: احداث مسکن کارگری در راستای  عدالت محوری است و پیوست فرهنگی داشته باشد.

مطیعی یادآور شد: فقر مادی معمولا زمینه ساز فقر فرهنگی است و تبعات اجتماعی به همراه دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز