خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد؛

افزایش سهم تعاونی ها از پیک اقتصادی کشور/ ضرورت مردمی سازی اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۹۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ضروری است سهم تعاونی ها از پِیک اقتصادی کشور بیشتر شود و مردمی سازی اقتصاد شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، جعفر شریفی نژاد یادآور شد: تعاونی ها علاوه بر تجمیع سرمایه های خُرد برای تقویت تولید و اقتصاد، سرمایه اجتماعی لازم برای مردمی سازی اقتصاد را دارند.

وی با تاکید بر اینکه استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های متعدد اقتصادی از جمله تعاونی ها دارد که بسیار ارزشمند است، افزود: باید با تلاش بیشتر از این ظرفیت در کنار بکارگیری پتانسیل هایی همچون قرار گیری در مجاورت کُریدور شرق به غرب و پایتخت کشور و وجود دانشگاه های متعدد برای تقویت شاخص های اقتصادی بهره برد.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان لازم است تا علاوه بر شناخت کامل از بخش تعاون استان از این زیرساخت اجتماعی اقتصادی مطلوب برای پیشبرد بهتر امور استفاده مطلوب داشته باشند.

شریفی نژاد ادامه داد: سرمایه های خُرد در قالب تعاونی ها کانالیزه شده و به سمت تولید گام بر می دارند که امری بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: تعاونی ها می توانند در بحث تقسیم عادلانه ثروت، حمایت از کالای داخلی، خودکفایی، تقویت کسب و کار های کوچک و خُرد و ارتقاء شاخص های اقتصادی در کشور و استان نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

معاون استاندار سمنان یادآور شد: حسابرسی زمان و توجه به آن یکی از مولفه هایی است که در بهبود و تقویت امور مرتبط با تعاونی ها اهمیت بسیاری دارد که باید مَد نظر مسئولان امر قرار داشته باشد.

شریفی نژاد گفت:امروز یک هزار و ۱۰۶ تعاونی در استان فعال هستند که ارزش صادرات کالا توسط تعاونی های صادرکننده بالغ بر ۲۰‌میلیون دلار در سال است که این مهم با تسهیل گری در امور تعاونی ها و تعاونگران می تواند تقویت شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز