خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد:

سمنان سومین استان کشور در ایثارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۷۰

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود و گسترده و نیمه گسترده به انجام رسانیدند.

ایلنا: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود و گسترده و نیمه گسترده به انجام رسانیدند. سرهنگ فریدون پهلوانی افزود: نیروهای استان سمنان نیز در ۵۵ عملیات(۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهاد سازندگی) شرکت نموده و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، سرهنگ پهلوانی در حاشیه جلسه بازخوانی عملیات طریق القدس در سمنان، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده حدود ۶/۶۷ درصد از جمعیت استان در سال ۶۵ در جبهه‌های نبرد حضور یافته‌اند که شاخص ایثار و شهادت استان(شهید، جانباز و آزاده) بیش از ۱/۷ برابر میانگین کشور می‌باشد که از این حیثمقام سوم کشور را داراست.
وی در خصوص نقش تعیین کننده رزمندگان استان سمنان خاطر نشان کرد: نیروهای مخلص جهاد سازندگی استان سمنان با تدبیر و دستور فرماندهان عملیات برای غافلگیری دشمن، در منطقه رملی شمال عملیات در کمتر از یک ماه جاده‌ای به طول ۲۰ کیلومتر در زمین‌های سرشار از شن و صعب العبور منطقه احداثکردند که پس از اتمام کار، شهید صیاد شیرازی با دیدن اینجاده اظهار رضایت کردند و با خواندن نماز شکر از نیروهای استان سمنان تقدیر و تشکر نمودند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: به علت عدم باور دشمن نسبت به امکان عبور قوای ایران از منطقه رملی شمال عملیات، اینجاده به عنوان فلش اصلی عملیات انتخاب شد و رزمندگان اسلام با تدبیر مناسب و مقاومت و فداکاری بسیار به اهداف از پیش تعیین شده رسیدند و در ‌‌نهایت تنگه چزابه، شهرستان و روستا‌هایش آزاد شدند. امام خمینی(ره) نیز در پیامی این عملیات را فتح الفتوح نامید و بدین صورت برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات رزمندگان استان سمنان اضافه شد.
شایان ذکر است استان سمنان در این عملیات ۳۷ شهید بزرگوار تقدیم اسلام و قرآن کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز