خبرگزاری کار ایران

با هدف تحقق شعار روز جهانی جهانگردی؛

پهنه آبی رودخانه شهمیرزاد پاکسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۶

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پاکسازی پهنه آبی رودخانه شهمیرزاد خبر داد.

ایلنا: معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و تلاش در راستای تحقق شعار جهانی روز جهانگردی با عنوان «گردشگری و آب: حفاظت از آینده مشترک»، پهنه آبی رودخانه شهمیرزاد از سرچشمه تا میدان شهمیرزاد پاکسازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، رحمان فرمانی با بیان اینکه این مراسم در روز جمعه(دوازدهم مهرماه) توسط جمعی از همکاران اداره کل و شهرستان مهدیشهر، دانشجویان و شهرداری مهدیشهر و… برگزار می‌شود، گفت: حفاظت از جاذبه‌های طبیعی از جمله پهنه‌های آبی، در رشد و توسعه گردشگری نقش موثری دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع گردشگری و آب، برگزاری همایش مدیران شهرستان دامغان در منطقه چشمه انگورستانی این شهرستان، سخنرانی کار‌شناسان گردشگری در مدارس، پاکسازی منطقه و غار دربند، برگزاری تورهای کویر نوردی و پیاده روی و… از جمله فعالیت‌های انجام شده برای گرامیداشت هفته گردشگری در استان سمنان است.

شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد که در حدود ۲۴ کیلومتری شمال سمنان واقع شده دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و… است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند.

بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان با وسعت ۷۰۰ هکتار نیز در این شهر واقع شده است.

وجود بناهای تاریخی مانند «شیرقلعه»، «قلعه شیخی» و «دژوهل»(یکی از کانون‌های مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز