خبرگزاری کار ایران

در هفته گردشگری؛

استقبال از گردشگران شهر نمونه گردشگری بسطام انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۶

رئیس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: به مناسبت هفته گردشگری از گردشگران در شهر نمونه گردشگری بسطام استقبال شد.

ایلنا - سمنان: رئیس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و با هدف تکریم و تقدیر از گردشگران، از گردشگران ورودی به شهر نمونه گردشگری بین المللی بسطام و نیز زائرین آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با اهداء گل، شیرینی، کتابچه راهنما و… استقبال شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمیدرضا حسنی با بیان اینکه یکی از آداب دین مبین اسلام و ایرانیان تکریم می‌ه‌مان و توجه به اهمیت گشت و گذار و تفریح در طبیعت است، گفت: هفته گردشگری فرصت مناسبی برای ارج نهادن به این آداب پسندیده است.

شهر بسطام زادگاه و محل آرامگاه عارف بزرگ بایزید بسطامی دومین شهر نمونه گردشگری استان سمنان است که در شش کیلومتری شاهرود واقع شده و در مسیر جاده شاهرود - آزادشهر قرار دارد.

این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، عرفانی و مذهبی از جمله آستان مقدس «امامزاده محمد(ع)» و «آرامگاه بایزید بسطامی» است.

وجود آرامگاه بایزید بسطامی، موجب شده تا همه ساله گردشگرانی از کشورهای مسلمان همسایه مانند پاکستان و کشورهای آسیای میانه از این شهر تاریخی مذهبی دیدن کنند.

مجموعه تاریخی بسطام در دوره‌های قبل از سلجوقی تا قاجار ساخته شده و شامل بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق(ع)، آرامگاه بایزید بسطامی، صومعه بایزید، مسجد بایزید، ایوان الجایتو، آرامگاه غازان، مسجد و منار سلجوقی و مسجد جامع و برج کاشانه و مدرسه شاهرخیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز