خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه برتر روستای افتر سرخه در طرح ملی روستای فعال قرآنی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۵۳

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستای افتر در شهرستان سرخه از میان یک هزار و ۹۷ روستای نامزد طرح ملی روستای فعال قرآنی، جزو روستاهای برتر کشور شناخته شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی صمیمیان بیان کرد: اجرای طرح انتخاب روستای فعال قرآنی ابتدا در سطح استان برگزار شد که روستای افتر در شهرستان سرخه ، میقان در شهرستان شاهرود و جزن در شهرستان دامغان در طرح انتخاب روستاهای فعال قرآنی این استان موفق به کسب رتبه برتر گردیده به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت روستای افتر جزو ۱۰ روستای برتر فعال قرآنی در سطح ملی برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب روستاهای فعال قرآنی، شیوه نامه ای تدوین و ابلاغ شده بود یادآور شد: هدف از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در این استان توسعه فعالیت ها و فرهنگ قرآنی در روستاهای این استان است.

صمیمیان تصریح کرد: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام و اولویت با روستاهایی بوده است که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری سمنان ادامه داد: توجه به فعالیت موسسه های قرآنی، فعالیت های فرهنگی قرآنی در روستا، برگزاری نشست های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاه ها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی از دیگر شاخص ها بود.

وی اظهار کرد: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز