خبرگزاری کار ایران

مسئول اورژانس دامغان در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

مرکز انتقال پیام اورژانس دامغان جمع آوری نمی‌شود/ «آسایار» جایگزین دیسپچ فعلی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۶۰

مسئول اورژانس دامغان با تاکید بر عدم جمع آوری مرکز اطلاع رسانی (انتقال پیام) این شهرستان گفت: با راه اندازی سامانه «آسایار» سرعت و دقت اعزام نیروهای اورژانس به محل حادثه افزایش خواهد یافت.

 محمد عرب در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان گفت: مرکز اطلاع رسانی (پیام) 115 هنوز انتقال پیدا نکرده و مقرر شده است کل سیستم تماس و اطلاع رسانی اورژانس استان سمنان یکپارچه شود.

وی ضمن برشمردن مزایای یکپارچه سازی مرکز پیام اورژانس استان سمنان یادآور شد: سیستم انتقال پیام بروز رسانی می شود و با عنوان «آسایار» به زودی و به صورت رسمی فعالیتش آغاز خواهد شد.

عرب با اشاره به اینکه این سیستم در استان های همجوار از مدت ها قبل مشغول ارائه خدمات به نحو احسن است، تصریح کرد: ارتباط دقیق تر با پرسنل پایگاه های اورژانس و آدرس دهی دقیق تر از جمله مزایای این سیستم است.

مسئول اورژانس دامغان اظهار کرد: یکپارچه سازی مرکز پیام اورژانس موجب بهبود فرایند خدمت رسانی به بیماران و حادثه دیدگان می شود و از طریق جی پی اس به نزدیکترین پایگاه های شهرستان اطلاع رسانی می شود .

وی با توجه به اینکه دامغان دارای 11 پایگاه اورژانس درون و برون شهری بوده که بیشترین پایگاه های اورژانس استان سمنان را دارا است، بیان کرد: مرکز انتقال پیام فعلی نیز جمع آوری نمی شود و در مواقع بحرانی از آن استفاده خواهد شد.

عرب گفت: مرکز انتقال پیام اورژانس استان سمنان در مرکز تدین سمنان واقع شده است که با یکپارچه سازی سیستم، هیچ گونه امکاناتی از شهرستان خارج نمی شود و شاهد تعدیل نیرو نخواهیم بود.

مسئول اورژانس دامغان اضافه کرد: در حال حاضر در هر پایگاه اورژانس شهرستان ماهانه 400 برگ کاغذ A4 استفاده می شود که با تغییر و یکپارچه سازی آن شاهد حذف و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر نگرانی شهروندان دامغانی به دلیل طولانی شدن زمان اعزام نیروهای اورژانس به محل حادثه گفت: با وجود آسایار تفاوتی در مدت زمان اعزام نیروهای اورژانس وجود ندارد و سامانه نزدیکترین پایگاه به محل حادثه را تشخیص داده و به پایگاه مورد نظر اطلاع رسانی می کند.

عرب ضمن بیان اینکه از اواسط خرداد ماه و پس از اتمام آموزش نیروهای اورژانس سامانه آسایار راه اندازی می شود، افزود: هم اکنون 43 نفر در 11 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری دامغان مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند. 

مسئول اورژانس دامغان در خاتمه بیان کرد: با راه اندازی سامانه آسایار مرکز دیسپچ فعلی دامغان در روزهای سه شنبه هر هفته طبق برنامه هماهنگ وزارت بهداشت و درمان فعال خواهد بود تا در مواقع بحرانی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز