خبرگزاری کار ایران

در شورای فرهنگ عمومی سمنان صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۷۴

پوستر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی از مراجع تقلید در نشست شورای فرهنگ عمومی و با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار سمنان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این مراسم با تبیین اهداف و برنامه های این کنگره ملی اظهار داشت: کنگره مذکور سال آینده با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های استانی در شاهرود و قم برگزار خواهد شد.

فرشید فلاح با تاکید بر شخصیت دینی، فقهی و علمی آیت العظمی شاهرودی گفت: این کنگره قرار است با ارائه تولیدات مختلف از جمله تالیف کتاب، ساخت فیلم مستند و ... به تبیین ابعاد شخصیتی آیت العظمی شاهرودی بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تشکیل و فعالیت دبیرخانه این کنگره از انتخاب دبیران علمی و تخصصی گفت: با علما و روحانیون قم از جمله رئیس حوزه های علمیه کشور در این خصوص رایزنی و نظر آنها برای همکاری در برگزاری این کنگره جلب شده است.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی حسینی شاهرودی نیز در این نشست به تبیین فعالیت‌های این دبیرخانه پرداخت و گفت: آیت العظمی شاهرودی از مراجع تقلید ملی و بین المللی بودند و شاگردانی در کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، لبنان، پاکستان، هندوستان و ... داشته اند.

 نصیری فرد با بیان اینکه این مرجع تقلید به ذوشهادتین مشهور است گفت: ایشان از مراجعی بوده اند که به دلیل انجام کارها و فعالیت‌های نو و جدید در ردیف اولین‌ها بودند و انقلابی بودن از دیگر صفات و ویژگی‌های ایشان است.

وی گفت: آیت العظمی شاهرودی در سال 1262 در روستای قلعه آقا عبدالله شاهرود به دنیا آمد و در شهریور 1353 پس از 92 سال در نجف اشرف رحلت کرد و مقبره ایشان نیز در حرم حضرت علی واقع شده است.

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی سیدمحمود شاهرودی مدت برگزاری این کنگره را هشت ماه بیان کرد و گفت: فعالیت های مرتبط با این کنگره از آذرماه فعلی آغاز شده، پیش کنگره آن اردیبهشت ماه سال آینده در شاهرود و کنگره اصلی تیرماه 1400 در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز