خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو ایلنا:

مذاکره با سران قبایل برای ممانعت از برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی/ مبتلایان کرونا باید هزینه‌ سنگینی برای درمان بپردازند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۳۱۱

استاندار کرمانشاه از مذاکره با سران قبایل برای ممانعت از برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی خبر داد.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان گفت: در هفته گذشته خوشبختانه یک روند ثابتی را داشتیم و این روند تقریبا هم ثابت مانده است و در مجموع تخت‌های آماده که در استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم حدود ۸۵۰ تخت است و حداکثر تخت‌هایی که اشغال شدند ۴۶۵ عدد بود.

وی ادامه داد: ما ۲۵۰ تخت آی سی یو داریم و بستری‌های کرونایی در بخش آی سی یو حدود ۵۳ نفر هستند، ولی حدود ۲۲ الی ۲۳ نفر به دستگاه اکیسژن وصل هستند که در واقع خطر برای همین ۲۲ الی۲۳ نفر است.

بازوند تصریح کرد: به طور کلی ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان ما درگیر بحث کرونا است، خوشبختانه مردم در یکی دو هفته اخیر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خوبی داشتند، فعلا وضعیت در استان ما بهتر است و احتمالا به زودی از حالت قرمز هم خارج شویم.

وی ادامه داد: در فروردین، اسفند و نیمه‌ی اول اردیبهشت ماه، میانگین سنی مبتلاهای ما ۵۴ سال بوده است، اما در خرداد و تیرماه میانگین مبتلاها به ۴۳ و ۴۴ سال کاهش پیدا کرد، ولی میانگین فوتی‌ها همچنان ۶۳ سال است. حدود ۶۴ الی ۶۵ درصد فوتی‌ها هم مردان بودند و حدود ۳۷ درصد هم زنان را شامل می‌شد.

بازوند با اشاره به سه بیمارستان فارابی، گلستان و امام رضا(ع) که هنوز درگیر کرونا هستند، گفت: در بعضی از شهرستان‌ها هم بعضی مراکز درمانی درگیر کرونا هستند. رفتار این ویروس کاملا به رفتار مردم بستگی دارد و در حقیقت اگر رفتار مردم در مقابل این ویروس مدیریت شود، این شرایط  کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: گاهی که ترس مردم  یک مقدار کم‌ می‌شود و میزان رعایت دستورالعمل‌ها کاهش می‌یابد، شیوع این ویروس بیشتر می‌شود. این ویروس کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، یعنی زمستان یا تابستان برای کنترل این ویروس هیچ تفاوتی ندارد، ویروس کرونا فعلا جولان می‌دهد و ما هم باید با روش صحیح و خطا جلو برویم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: از مردم شریف کرمانشاه درخواست داریم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که رعایت این موضوع یعنی رعایت معیشت و شغل‌شان، اگر مراقب جانشان نباشند، سفره‌هایشان هم در خطر خواهد بود، زیرا اگر رعایت نکنند باید هزینه‌ی سنگینی را برای درمان بپردازند، بنابراین خواهشی که از مردم داریم این است که چون این ویروس درمان ندارد، با رعایت دستورالعمل‌ها از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

وی در مورد ایجاد محدودیت‌های استان ادامه داد: مراسم‌های عروسی و عزای در حال کنترل شدن است، هرچند که امکان دارد، بعضی از افراد آن را رعایت نکنند، با این وجود ما از طریق قوه‌ قضاییه و نهادهای قانونی با این موضوع برخورد نکردیم و فرمانداران ما با سران قبایل و با شوراها و دهیارها مذاکره‌هایی شده است که خود مردم شروع به رعایت کردن موارد بهداشتی کنند، یعنی خود مردم در مراسم‌های عروسی و عزا شرکت نکنند و اگر تالاری مراسم عروسی و عزا برگزار کند، پلمپ خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استان ما تمام پرسنلی که سن بالا، بیماری زمینه‌ای و یا مشکلات خاصی دارند، می‌توانند دور کاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز