خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران:

درمان سکته حاد مغزی در ۴ ساعت اولیه صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۰۵

اگر درمان سکته حاد مغزی در ۴ ساعت اولیه صورت گیرد، ۳۰ درصد بیماران بدون ایجاد عوارض و ناتوانایی، بهبودی کامل خواهند یافت.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران، اظهارداشت: ۷۰ درصد بیماران دچار سکته مغزی به دلیل تاخیر در درمان ناگزیر می‌شوند، کار خود را رها کنند.

به گزارش ایلنا، حسین پاکدامن در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی، گفت: امروزه اگر کسی دچار سکته قلبی شود با توجه به مراکز متعددی که در این زمینه وجود دارد، می داند به کجا بایستی مراجعه کند، اما اگر کسی سکته مغزی کند، خود و اطرافیانش اطلاع ندارند که می بایستی به کجا مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت درمان به موقع سکته مغزی یادآور شد: ۷۰ درصد بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند به دلیل تاخیر در درمان ناگزیر می شوند که کار خود را رها کنند. ۳۰ درصد آنان در کارهای اولیه نیازمند کمک از اطرافیان خود هستند.

پاکدامن اظهار داشت: این درحالی است که اگر درمان سکته حاد مغزی در ۴ ساعت اولیه صورت گیرد، ۳۰ درصد بیماران بدون ایجاد عوارض و ناتوانایی، بهبودی کامل خواهند یافت.

مسعود مهرپور دبیر علمی هفتمین کنگره سکته مغزی نیز گفت: با توجه به زمان کوتاه رساندن بیمار به مراکز درمانی و هدف این کنگره که افزایش آگاهی جامعه نسبت به علایم سکته حاد مغزی است، طرح ها و نمادهایی برای اطلاع رسانی به هموطنان طراحی شده که در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز