خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد؛

لزوم حمایت بیمه‌ها از چرخه انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۸۳

اما نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم؛ این است که چرخه اقتصادی انتقال خون به هیچ وجه نباید بار مالی بر مردم تحمیل کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر لزوم حمایت بیمه‌ها از چرخه انتقال خون تاکید کرد و گفت: با حمایت بیمه‌ها، تعداد بستری های نیازمند خون به میزان ۱.۲ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر پورفتح‌الله در مراسم افتتاح مرکز نوآوری‌های سازمان انتقال خون با بیان اینکه مرکز نوآوری از مراکزی است که چرخه فناوری و نوآوری را در چهلمین سالگرد سازمان انتقال خون به عرصه شکوفایی می‌رساند، گفت: همیشه در بحثسازمان‌ها این موضوع مطرح است که هر سازمان زمانی به اوج رسیده و در صورتی که نوآوری نداشته باشد رو به افول می‌رود.

وی ادامه داد: امیدواریم مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در چهلمین سالگرد سازمان، نقطه‌ای باشد که سازمان انتقال خون را شکوفا، بالنده و در راس سازمان‌های انتقال خون در کشورهای منطقه قرار دهد.

پورفتح‌الله گفت: این مرکز دارای تمامی قسمت‌های چرخه انتقال خون از رگ اهدا کننده تا رگ گیرنده ولی در ابعاد کوچکتر را داراست و تمامی مراحل کاری و استانداردهای جهانی در این مرکز گنجانده شده است. همچنین امکان آموزش و تحقیقات را در زمینه انتقال خون فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که افتتاح این مرکز به سازمان انتقال خون در ارتقای جایگاه این سازمان به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی کمک کند و افزود: امیدواریم افتتاح این مرکز به چرخه مصرف خون و آموزش همکاران ما نیز کمک کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در خصوص برنامه‌های این سازمان اظهار کرد: در سال گذشته در همین شرایط سازمان انتقال خون بحران‌های بسیاری داشت بطوریکه ۲۱۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و مرتبا فراخوان‌های کمبود خون و فرآورده‌های خونی را از بسیاری از استان‌ها دریافت می‌کردیم و شرایط طوری بود که میزان فرآورده‌های خونی در مرحله هشدار بود. در همین زمان ذخیره‌های فرآورده‌های خونی ما نیز کمتر از یک ماه بود.

وی افزود: اما امروز با کمک وزارت بهداشت در شرایطی هستیم که هیچ بدهی نداریم. زیرا دو ردیف کمکی در بودجه برای سازمان گذاشته شد و از ابتدای سال تا به حال هیچ کمبودی در زمینه فرآورده‌های خونی نداشتیم و ذخیره خونی ما بیش از هفت روز در کشور در سال جاری بوده است. در خصوص ملزومات اساسی نیز هم اکنون اقلامی که مشکل تاریخ مصرف دارند به مدت شش ماه و سایر اقلام را به مدت یک سال در انبارها ذخیره کردیم.

پورفتح‌الله اظهارداشت: یکی از برنامه‌های ما بحثچرخه اقتصادی انتقال خون است که چیزی حدود ۱۱۰ میلیون تومان درآمد برای سال آینده پیش بینی کردیم. اما نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم این است که چرخه اقتصادی انتقال خون به هیچ وجه نباید بار مالی بر مردم تحمیل کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: یکی از چالش‌های بسیار بزرگ ما عدم حمایت و عدم نگرش اقتصادی بیمه‌ها در سازمان های بیمه‌گر است که در کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی را با عنوان «اقتصاد انتقال خون، دغدغه انتقال خون یا دغدغه بیمه‌ها» ارایه دادم. در همه دنیا این بیمه‌ها هستند که به دنبال اقتصادی شدن چرخه انتقال خون هستند، اما بیمه‌های ما نگاه اقتصادی ندارند. باید این موضوع میان آنها وجود داشته باشد. بیمه‌های ما فقط از فرآورده‌های خونی معمولی حمایت می‌کنند. این درحالیست که در دنیا از خونی حمایت می‌شود که بلافاصله بعد از اهدای خون گلبول سفید آن حذف شده باشد و چیزی به عنوان خون معمولی وجود ندارد.

پورفتح‌الله تاکید کرد: با حمایت بیمه‌ها از خون بدون لوکوسیت، تعداد بستری‌های ما که نیاز به خون دارند به میزان ۱.۲ درصد تخت در روز کاهش می‌یابد و این کاهش همان نکته‌ای است که در غرب بیمه‌ها را وادار کرده که از خون بدون لوکوسیت حمایت کنند، چرا که صرفه اقتصادی برای آنها به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز