خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی:

تشکیل شورای عالی معلولان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۰۳

رئیس جمهور دستور دادند که تجهیزات مورد نیاز معلولان سازمان بهزیستی تا شش ماهه اول سال ۹۴ تامین شده و نیازهای معلولان برطرف شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: یک و نیم میلیون نفر معلول شدید و خیلی شدید نیازمند صدور کارت هوشمند معلولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ یحیی سخنگویی امروز در نشستی خبری که در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: از برنامه‌هایی که پیش‌رو داریم؛ ساماندهی بیماران روانی مزمن است.

وی با بیان اینکه تاسیس سه الی چهار مرکز ویژه بیماران روانی مزمن را در برنامه داریم، اظهار کرد: دو مرکز برای حومه شهر تهران، یک مرکز برای استان اصفهان و مرکزی نیز برای استان گیلان تاسیس می‌شود که هر یک ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر از این بیماران را دارند و با تاسیس این مراکز درصدد هستیم، تعداد پشت نوبتی‌های سازمان را در این حوزه کاهش دهیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به جلسات استانی و کشوری در خصوص حوزه توانبخشی گفت: در این جلسات پیشرفت‌هایی حاصل شده و امیدواریم شاهد راه‌اندازی کمیته‌های توانبخشی باشیم.

سخنگویی با اشاره به صدور ۶ هزار کارت هوشمند برای معلولان شهر تهران گفت: سالانه سازمان بهزیستی ظرفیت صدور ۱۵۰ هزار کارت هوشمند معلولان را در کل کشور دارد و در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر معلول شدید و خیلی شدید نیازمند صدور کارت هوشمند معلولان هستند. صدور هر کارت ۱۰ تا ۱۵هزار تومان هزینه در بر دارد.

سخنگویی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای عالی معلولان گفت: اعضای این شورا را وزرا تشکیل می‌دهند و این شورا به عنوان شورای مشورتی تحت نظر ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد که نامه آن نوشته شده و توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی با یادآوری بازدید رئیس جمهور در روز اول ژانویه از مرکز معلولین ارامنه اظهار کرد: رئیس جمهور دستور دادند که تجهیزات مورد نیاز معلولان سازمان بهزیستی تا شش ماهه اول سال ۹۴ تامین شده و نیازهای معلولان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: برآورد انجام این کار ۱۰۰ میلیارد تومان است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورات لازم در این خصوص را ارائه خواهند کرد.

سخنگویی با تاکید بر همکاری بسیج در ارائه خدمات توانبخشی گفت: طی صحبت‌هایی که با بسیج سازمان بهزیستی داشتیم از داوطلبان این نهاد در ارائه خدمات توانبخشی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهمنامه‌ای با این نهاد طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده را از طریق کمک داوطلبانه بسیج انجام می‌دهیم که داوطلبان در انجام این طرح آموزش‌های لازم را می‌بینند. براساس این طرح تعداد افراد تحت پوشش افزوده می‌شود.

سخنگویی با تاکید بر تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و شورای عالی استان‌ها بیان کرد: مدت این تفاهم‌نامه به پایان رسیده و به زودی مجدداً امضا می‌شود.

وی با اشاره به ۱۶هزار بیمار ضایع نخاعی ثبت شده در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: همه این افراد تحت پوشش طرح حق پرستاری قرار گرفته و ۱۲۰هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند.

سخنگویی با یادآوری برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی در سال جاری اظهار کرد: در سال آینده شاهد برگزاری دومین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی در استان تهران خواهیم بود.

وی در پایان از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای افراد نیازمند کاشت حلزون خبر داد و گفت: سه سال است که متقاضیان کاشت حلزون را در حد صفر نگه داشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز