خبرگزاری کار ایران

تجهیز و بهره‌برداری از۱۰۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۶۶

مهم‌ترین ماموریت خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی، ارائه خدمات پیشگیرانه و بهبود کیفیت زندگی، مراقبت مادر، کودک، بهداشت محیط، بهسازی محیط، آموزش مردم است.

تجهیز و بهره برداری از ۱۰۰۰ خانه بهداشت بطور همزمان در سراسر کشور با هدف محرومیت‌زدایی مناطق محروم، امروز با حضور وزیر بهداشت در روستای زرندین کلید خورد.

به گزارش ایلنا؛ خانه‌های بهداشت، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم را به عهده دارند و ارتقای‌ شاخص ‌های‌ بهداشتی‌ کشور به ویژه در روستا‌ها مرهون فعالیت‌های آنهاست.

بر اساس این گزارش، مهم‌ترین ماموریت خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی، ارائه خدمات پیشگیرانه و بهبود کیفیت زندگی، مراقبت مادر، کودک، بهداشت محیط، بهسازی محیط، آموزش مردم، ارائه مکمل‌ و دیگر موارد است که در حال حاضر با توجه به تغییر چهره بیماری‌ها از واگیر به سمت غیر واگیر، برنامه‌‌های کنترل فشار خون، دیابت و بهداشت روان هم به برنامه خانه‌های بهداشت اضافه شده است.

گفتنی است، ساخت، تجهیز، بازسازی و بهره‌برداری از هزار و ۹۹۵ خانه بهداشت جدید تا بهمن ماه امسال همچنین تحول در خدمات مراقبت‌های اولیه برای ۲۳ میلیون روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از برنامه‌های وزارت بهداشت اعلام شده بود که اکنون به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب، هزار خانه بهداشت افتتاح می‌شود.

شایان ذکر است: مراسم بهره برداری از ۱۰۰۰ خانه بهداشت به طور همزمان در سراسر کشور ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح امروز در شبکه‌های ۴، سلامت، شما و شبکه استانی مازندران به طور مستقیم پخش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز