خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت:

باید آمار اهدای عضو را افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۶۴

مرگ مغزی سرمایه ملی هر کشور است که باید برای بیماران آن کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت گفت: اهدای عضو، تبدیل حادثه غم انگیز مرگ به یک حادثه شیرین است، بنابراین همه آحاد جامعه برای ترویج فرهنگ اهدای عضو باید پیشگام باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کتایون نجفی‌زاده در کنفرانس علمی مرگ مغزی و اهدای عضو که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار داشت: مرگ مغزی سرمایه ملی هر کشور است که باید برای بیماران آن کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره پیوند بیماری خاص وزارت بهداشت تاکید کرد: باید با یک فرهنگسازی مناسب، آمار اهدای عضو را افزایش دهیم.

نجفی‌زاده با بیان اینکه طبق آیین نامه مصوب هیات وزیران در سال ۸۱ همه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید واحد فراهم آوری داشته باشند، در حالی که تنها ۱۶ واحد فراهم آوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت، گفت: با همکاری معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تعداد واحدهای فراهم آوری اعضاء به ۵۳ واحد رسیده است.

وی گفت: در شهریور ماه برای مسئولین و سرپرستان اهدا کننده عضو، دوره‌های آموزشی یک هفته‌ای به صورت فشرده در تهران برگزار کردیم و د ر مهر ماه نیز از اساتید صاحب نامی از کشورهای اسپانیا، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و برزیل دعوت کرده‌ایم که به مسئولین واحدهای فراهم آوری اعضاء و سرپرستان هماهنگ کننده اهدای عضو این واحدهای فراهم آوری در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش دهند.

وی افزود: پس از آن، واحدهای فراهم آوری اعضاء بر اساس پروتکل‌های تعریف شده اقدام کرده‌اند که خوشبختانه با مجموعه این اقدامات، حرکت عظیمی در کشور ایجاد شد و شاهد افزایش تعداد اهدای عضو و پیوند در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بودیم.

گفتنی است: کنفرانس علمی مرگ مغزی و اهدای عضو با حضور دکتر کتایون نجفی‌زاده رئیس اداره پیوند بیماری خاص وزارت بهداشت، دکتر قبادی معاون و مسئول واحد نظارت و بازرسی اداره پیوند و بیماری خاص وزارت بهداشت و اعضاء هیئت علمی، پزشکان و همکاران کادر پرستاری و مراکز درمانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز