خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

رایگان شدن هزینه دارویی بیماران خاص نیازمند به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۳۷

قرار بود؛ بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و در مناطق محروم هستند؛ هزینه دارویی‌شان به صفر برسد، اما با صلاح‌دید آقای وزیر اجرای این کار به دلیل محدودیت بودجه‌ای به تعویق افتاد.

در حالی که سالانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر در کشور به سکته مغزی دچار می‌شوند که حدود ۲۰ هزار نفر از این افراد نیز جان خود را از دست می‌دهند؛ رئیس سازمان غذا و دارو درباره بیمه نبودن داروی اصلی سکته مغزی که بیماران بابت تامین آن باید سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنند؛ بر این باور است که این دارو کم‌مصرف است.

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره داروی آر تی پی‌ ای مربوط به بیماران سکته مغزی و عدم پوشش بیمه‌ای این دارو گفت: این دارو کم مصرف است اما جایگزین آن وجود دارد. در مورد بیمه‌نبودن این دارو باید گفت که بیمه‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند، اما با آنها در این زمینه رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم، چرا که عضو شورای عالی بیمه هستیم و نظراتمان را اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیمه‌ها تلاش خود را می‌کنند و در آخرین جلسه شورای عالی بیمه نیز ۱۱ قلم دارو که تحت پوشش بیمه نبود، به دارو‌های تحت پوشش بیمه اضافه شد.

دیناروند همچنین درباره تامین دارو‌های بیماران خاص در داخل گفت: بیماران خاص از مصرف داروهای ایرانی رضایت دارند و تامین این دارو‌ها برای بیماران خاص رایگان است. هرجا که داروی ایرانی داشته باشیم و قیمتش مناسب است تجویز این دارو‌ها برای بیمار اولویت دارد مگر اینکه بیمار نسبت به مصرف آنها پاسخ مناسب را دریافت نکند.

وی همچنین درباره هزینه درمان بیماران خاص نیز گفت: طرح جامعی در این باره تدوین شده بود، با این هدف که بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و در مناطق محروم هستند؛ هزینه دارویی‌شان به صفر برسد اما با صلاح‌دید آقای وزیر اجرای این کار به دلیل محدودیت بودجه‌ای سازمان به تعویق افتاد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه با توجه به بودجه سال ۹۴ نیز باید بررسی شود که آیا می‌توانیم این طرح را اجرایی کنیم یا خیر گفت: همین الان برای بیماران صعب‌العلاج اعتباری که پیش از این در نظر گرفته شده، وجود دارد و وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود تا پرداختی بیماران به حداقل برسد. داروی برخی از بیماران نیز به رایگان است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اعلام اسامی شرکت‌های استفاده کننده از روغن پالم گفت: ما هنوز چنین درخواستی از سوی دادستانی دریافت نکرده‌ایم و اخیرا هم مکاتباتی با این نهاد انجام دادیم.

وی ادامه داد: آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، این است که بازپرس پرونده این موضوع را درخواست کرده، وکلایی که این موضوع را پیگیری می‌کردند، نیز این موضوع را به ما اطلاع دادند اما بازپرس پرونده‌ باید حکمی صادر کند و به دست ما برسد. دستگاه قضایی هر تصمیمی بگیرد ما آن را اجرایی می‌کنیم.

دیناروند گفت: وزارت بهداشت از برخورد دستگاه قضایی با متخلفین و اعلام اسامی آن‌ها استقبال می‌کند. دادستانی کل کشور اسامی همه متخلفین را در اختیار دارد و هر زمان که صلاح بدانند، می‌توانند اسامی را اعلام کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اسامی متخلفین به تمامی دستگاه‌ها اعلام شده و با آنها برخورد شده است، افزود: برخی از آنها نیز پرونده‌شان در دستگاه قضایی رسیدگی شده و حکم خود را نیز دریافت کرده‌اند و با آن‌ها برخورد قطعی صورت گرفته است و نمی‌توانند به تخلفات خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز