خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر بهداشت:

۴۸ درصد فوتی‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۹۳

۴۸ درصد فوت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است / سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: از آغاز طرح تحول سلامت ۲۸ درصد از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی بودند، یعنی تاکنون بیمار بودند اما هزینه درمان را نداشتند.

به گزارش ایلنا، سید محمد هادی ایازی در نخستین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت استان کرمان ضمن بیان این مطلب افزود: سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود و هزینه‌های فوق‌العاده بالایی بر خانواده و دولت دارد.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد فوت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است، می‌شود این شرایط را اصلاح کرد به شرط اینکه سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری از بروز بیماری‌ها مشارکت داشته باشد.

باید سبک زندگی مردم را اصلاح کنیم

وی خاطر نشان کرد: ما باید سبک زندگی مردم را اصلاح کنیم و ارتباط گسترده‌ای با مردم داشته باشیم.

ایازی گفت: سالانه ۷۹ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن تنها در حوزه زیرساخت‌های سلامت است.

جمیت به سمت میانسالی و کهنسالی پیش می‌رود

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم به سلامت جامعه کمک کنیم، اول باید دید موضوع سلامت چه وضعیتی دارد و در راستای آنچه باید کرد، گفت: جامعه ما به سمت می‌انسالی و کهنسالی پیش می‌رود، یعنی سلامت دغدغه آینده کشور ما است.

وی عنوان کرد: از دلایل عمده‌ای که در کشورهای توسعه‌یافته به سلامت اهمیت ویژه می‌دهند، این است که امید زندگی افزایش یافته و جامعه به سمت کهنسالی رفته و سلامت مورد اهمیت قرار گرفته است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت تصریح کرد: تا به حال بیماری‌های واگیردار اهمیت داشته اما اکنون بیماری‌های غیرواگیر مهم شده است.

ایازی با تاکید بر اینکه در سال جاری با همت نمایندگان مجلس و دولت، تحولی در حوزه سلامت ایجاد شد و ۱۰ درصد از بودجه هدفمندی و یک درصد مالیات ارزش افزوده به سلامت اختصاص یافته است، بیان کرد: آمار نشان می‌دهد از آغاز طرح تحول سلامت ۲۸ درصد از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی بودند، یعنی تاکنون بیمار بودند اما هزینه درمان را نداشتند.

۸ میلیون نفر در کشور دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند

ایازی بیان کرد: بالغ بر ۸ میلیون نفر در کشور دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند، یعنی با وجود بیماری زیرپوشش بیمه نبودند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل مراکز در حال ساختی که در دست داریم، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم اما با شرایط کنونی ۲۰ سال زمان می‌برد، تصریح کرد: ما راهی نداریم غیر از اینکه به سمت مردم برویم و از ظرفیت مردمی در قالب کار خیر یا جلب مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز