خبرگزاری کار ایران

برگزاری هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۰۶

هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه چشم، هفتم اسفند امسال طی مراسمی در بیمارستان فارابی تهران برگزار می‌شود.

هشتادمین سالگرد تاسیس بیمارستان فارابی و هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه چشم، هفتم اسفند امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، هرمز شمس، نایب رییس جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی گفت: همزمان با یک صد و دهمین سالگرد تولد پروفسور فقید محمدقلی شمس، پدر چشم پزشکی نوین ایران، هشتادمین سال تاسیس بیمارستان فارابی(نخستین مرکز تخصصی چشم پزشکی کشور) و هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه چشم، هفتم اسفند امسال مراسمی در بیمارستان فارابی تهران برگزار می‌شود.

شمس افزود: بیمارستان فارابی در نظر دارد، یادواره پروفسور محمد قلی شمس، پدر چشم پزشکی نوین ایران و موسس بیمارستان فارابی و انجمن چشم پزشکی را امسال به مناسبت یک صد و دهمین سالگرد تولد این پروفسور فقید برگزار کند.

وی ادامه داد: هفتم اسفند همچنین برترین های این جشنواره با هدف تجلیل و تشویق دانشمندان و محققان، معرفی پروژه های برتر علمی و پژوهشی، انگیزش آفرینی برای شکل گیری و هدایت پژوهش های جدید و هدایت آن ها به سوی اولویت های ملی و مرزهای دانش و نیز تشویق پژوهش های دانشجویی و تالیف های انجام شده در عرصه چشم پزشکی و علوم بینایی برگزار می شود.

شمس تصریح کرد: هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس در دو دسته رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود که در بخش رقابتی، بخش های ابداع یا اختراع برتر، کتاب و پایان‌نامه برتر، نوآوری برتر در روش جراحی، مقاله برتر فارسی و انگلیسی، طرح پژوهش برتر و بخش دانشور جوان برگزار می شود.

نایب رئیس جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی افزود: در دسته غیر رقابتی بخش هایی همچون معرفی بانوی چشم پزشکی کشور، چشم پزشک پارسی، ادیب چشم پزشکان، نشان خدمت و مسئولیت پذیری حرفه‌ای و اجتماعی، نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی، آموزگار برتر و دانشمند برتر معرفی خواهند شد.

وی گفت: در این مراسم همچنین از تمبر " طبیب دیدگان " به مناسبت ریشه کنی تراخم و خدمات پروفسور محمد قلی شمس رونمایی می شود.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس می توانند به نشانی اینترنتی www. shamsfestival. ir مراجعه کنند.
- See more at: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۱۱۱۳۰۰۰۸۵۵#sthash. tkDi۸Pco. dpuf

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز