خبرگزاری کار ایران

دیناروند خبر داد:

صادرات داروهای ایرانی به عراق

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۳۳

مستندات صادرات دارو توسط شرکت‌های داروسازی ایران برای تسهیل فرآیند ثبت دارو در عراق به منظور ایجاد بازارهای خارجی و استفاده مطلوب از فرصت بدست آمده است.

رییس سازمان غذا و دارو از صادرات داروهای ایرانی به کشور عراق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند گفت: به منظور پیگیری تفاهم‌نامه وزرای بهداشت و درمان ایران و عراق، هیاتی متشکل از مدیران وزارت بهداشت کشورمان، اتحادیه تولیدکنندگان داروهای انسانی و بخش خصوصی در سفر به کشور عراق ضمن دیدار با مدیران دارویی و هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های داروسازی عراق بر تسهیل صادرات دارو به این کشور تاکید شد.

وی، ایجاد کمیته ویژه بررسی و ثبت داروهای ایران در دپارتمان ثبت داروی عراق برای تسریع امور مربوطه، ارائه گواهی‌های صادرات دارو CTD, CPP, FSC, GMP ثبت شده در ایران را از جمله مباحثمهم مطرح شده در این دیدار عنوان کرد.

دیناروند همچنین، سفر هیأتی از مدیران داروسازی عراق به ایران به منظور بررسی تأمین مواد اولیه دارویی مورد نیاز شرکت‌های داروسازی عراقی و استقرار دو نماینده بومی از طرف اتحادیه تولیدکنندگان داروهای انسانی ایران در عراق به منظور هماهنگی‌ها و پیگیری‌های امور ثبتی داروهای ایران را از جمله دیگر مباحثمهم مطرح شده در این دیدار برشمرد.

دیناروند با اشاره به مستندات صادرات دارو توسط شرکت‌های داروسازی ایران برای تسهیل فرآیند ثبت دارو در عراق به منظور ایجاد بازارهای خارجی و استفاده مطلوب از فرصت بدست آمده، افزود: مقرر شد؛ موضوع صادرات داروهای آن شرکت ها به عراق بررسی و اقدامات تسریعی لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز