خبرگزاری کار ایران

ساخت ۲۵۷۰ مرکز درمانی توسط خیرین سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۰۶

مشارکت خیرین سلامت در نوسازی، بهسازی و تجهیزات بیمارستانها موجب شد تا توان مالی دولت برای تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام همچنین ساخت مراکز جدید متمرکز شود.

دومین همایش مجمع خیرین سلامت استان با حضور مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسئولین استانی و خیرین مجمع عمومی سلامت استان گیلان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا: سید رضا نیری، مدیرکل مجمع خیرین سلامت کشور ساحت دولت کریمه را منوط به حرکت انسان ها و اکتفا نکردن به ذکر و دعا عنوان کرد و افزود: اگر انسان ها در زندگی خود فقط متوسل به دعا باشند، هیچ کاری پیش نمی رود.

وی با تاکید بر این که لازمه استجابت دعا حرکت از سوی انسانها می‌باشد، تصریح کرد: پست، مقام و ثروت دنیوی فانی بوده و انسان باید با انجام اعمال خیر و با کمک و خدمت کردن به نیازمندان خانه آخرت خود را روشن کند. زیرا هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست.

حاج آقا نیری همچنین در ادامه، تشکیل مجمع خیرین را کاری بدیع و نویی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همت و بزرگواری مردم ایران به حدی زیاد است که ما در هیچ ملتی این بزرگ منشی و سخاوت را سراغ نداریم و این امر را ما در تمامی دوران(انقلاب و جنگ تحمیلی) شاهد بودیم که با اعلام فراخوان مردم عزیز ما جلوتر از ما بودند.

وی اظهار کرد: تاکنون دو هزار و پانصد و هفتاد مرکز درمانی توسط خیرین سلامت در کشور ساخته شده و با توجه به این که شهرستان رشت در خیلی از صحنه ها خوش درخشیده است، امیدوارم که با کمک خیرین بتوانیم یک بیمارستان فوق تخصصی بین المللی با بهترین امکانات و تجهیزات مناسب در این شهرستان احداثکنیم و این امر نمونه خوبی از خدمت مجمع خیرین سلامت باشد.

در ادامه این همایش رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان این که کسی که خیر است اگر قلبش به سوی خدا نباشد امکان ندارد قلبش به سوی مردم باشد، تصریح کرد: انسانهایی که به مردم خدمت می کنند در وهله اول باید پیکان قلب آنها به سوی خدا باشد و بعد به سوی مردم بنابراین هر کسی که از صمیم قلب و به خاطر خدا به مردم کمک و یا خدمت کند شیرینی آن خدمت از عسل هم شیرین تر خواهد بود.

انوش برزیگر ابعاد شخصیت انسان را در سه گروه ذکر کرد و یادآور شد: گروه اول شخصیت هایی هستند که در خود فرو رفته اند اما دسته دیگر انسانهایی هستند خیر، که به همنوع های خود کمک می کنند. اشخاصی که در قبال خدمتی که انجام می دهند مایل هستند که این خدمت به اسم آنها ثبت شود.

وی افزود: این افراد در حال پیمودن هستند، پیمودن خودشناسی و بعد خداشناسی و هنوز روح آنها تطهیر پیدا نکرده است در جهت ارتقاء‌ و تطهیر روح هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سومین گروه را کسانی ذکر کرد که تطهیر روح و ارتقاء ‌روح پیدا کرده اند. افرادی که برای آنها دیگر آرزوهای دنیوی معنی و مفهومی ندارد و خدمت آنها فقط در راه خدا و برای مردم می باشد.

وی یادآور شد: مشارکت خیرین سلامت در نوسازی، بهسازی و تجهیزات بیمارستانها موجب شد تا توان مالی دولت برای تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام همچنین ساخت مراکز جدید متمرکز شود.

کیانوش کوچکی نژاد، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان نیز در این همایش ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه این مجمع سید رضا نیری، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کشور را بنیانگذار این مجمع ذکر کرد.

وی از کمک پنجاه میلیاردی خیرین گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: این مبلغ جهت راه اندازی مرکز دیالیز رودسر، دو خانه بهداشت و خرید بیست و شش دستگاه دیالیز و بهسازی برخی از بیمارستانهای دولتی هزینه شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین استان در ادامه از مرکز دانشگاهی رازی به عنوان بزرگترین بیمارستان گیلان نام برد و اظهار کرد: با کمک خیرین ساخت پروژه ای را نیز در این مرکز دانشگاهی آغاز کردیم و همچنین بخش های از این مرکز نیز مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته است.

کوچکی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: با حمایت ریاست دانشگاه و کمک سایر اعضای مجمع خیرین استان اقدامات صورت گرفته در مرکز دانشگاهی پورسینا نیز پیگیری می شود.

وی استان گیلان را در این امر، استانی سرآمد ذکر و اظهار امیدواری کرد: که بتوانیم با حمایت و کمک همه عزیزان خیر این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان همچنین از تشکیل شورای مجمع خیرین در یکایک شهرستان های این استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز