خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

درمان اولویت اصلی دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۸۲

بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان است که معادل یک چهارم بودجه کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد توجه ویژه به حوزه درمان هستیم و درمان در اولویت اصلی دولت قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، جتماعی، سید تقی نوربخش در همایش سراسری روسا و پزشکان مشاور دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی در شیراز گفت: سرمایه گذاری در بخش درمان مهمترین اولویت در بحثتوسعه است و جامعه سالم می تواند نقشی محوری در امور توسعه، تولید و کارآفرینی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اولین قدم در انجام فعالیت های یکسال گذشته، توفیق در تغییر نگاه دولت به بخش سلامت بوده است. موفقیتی که در سه بخش تغییر نگاه دولت، تامین منابع مالی و تامین تجهیزات اتفاق افتاده است.

نوربخش وظیفه مسئولین وکارکنان دفاتر اسناد پزشکی را بسیار سنگین توصیف نمود و آنرا رسالتی بزرگ ومهم در ابعاد موفقیت سازمان تامین اجتماعی در کسب رضایت مندی بیمه شدگان دانست وگفت: نظارت باید کامل، تخصصی و تاثیر گذار باشد و از مکانیزم های جدید ونوگرایانه استفاده نمود تا به بالاترین بهره وری درنظام سلامت جامعه وگروه های هدف دست یابیم.

وی ایجاد فضای اعتماد را از مهمترین عوامل انجام نظارت‌های هدفمند دانست واضافه کرد: تعامل بین مشتری داخلی و خارجی از اصول اساسی وتامین کننده منافع سازمانی است.

وی در ادامه با بیان چالش‌های پیش رو و آنچه در گذشته اتفاق افتاده و روند تخصصی سازمان را به بیراهه سیاست کشانده است، گفت: این سازمان یک سازمان خدمتگذار است که خدمات آن شامل حال بیش از ۵۰ درصد جامعه هدف شده است و برنامه های این سازمان علاوه بر تولید امنیت ملی در سطح معیشت و رضایت مندی عموم تاثیر گذار است.

نوربخش ادامه داد: بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان است که معادل یک چهارم بودجه کشور است. همچنین این سازمان با روند موجود بر۱۵ درصد اقتصاد کشور و۱۲ درصد بورس تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: اعمال سیاستهای نادرست در سالهای گذشته در این سازمان آثار جدی بر روابط اجتماعی، اقتصادی و نیز ادبیات و فرهنگ کار داشته است که ما باید برای ترمیم آن و ارایه برنامه های تخصصی در تمامی رده های مدیران صف و ستاد تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه بزرگ اجتماعی، اقتصادی در کشور به فعالیت می پردازد، گفت: در سال ۱۳۸۸ در رابطه با درآمد و هزینه از نقطه سر به سر عبور کردیم و وارد یک بحران جدی شدیم. دراین سال هم از بانک ها استقراض کرده بودیم، هم اموال سازمان را فروخته بودیم وهم به تعهدات خودمان عمل نکرده بودیم. اما در سال ۱۳۹۳ این نوید را می‌دهیم که نه استقراض کرده ایم، نه اموال سازمان را فروخته ایم و نه نسبت به تعهدات خود عقب افتادگی داریم و این موفقیت را مدیوین یک تلاش جمعی هستیم. در شرایطی که کشور در چالش های اقتصادی قرار داشت، اما موفق به تامین منابع مورد نیاز برای ایفای تعهدات شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز