خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

جمعیت هلال احمر باید به مبارزه با فقر در منطقه توجه کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۰۴

نهادهای مردم نهاد که محوریت فعالیتشان فعالیت داوطلبانه است می‌توانند به سرمایه اجتماعی کشور بیافزایند و هیچ سرمایه‌ای کارساز‌تر از سرمایه اجتماعی نیست چرا که اعتمادبه نظام را تقویت می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر بحثامداد و نجات، باید به مبارزه با فقر و گسترش آموزش در منطقه توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در بین نهادهای کشور به عنوان نهادی از نوع سوم که نه دولتی است و نه خصوصی شناخته می‌شود، این جمعیت مردم نهاد است و متولی ایجاد و تحکیم سرمایه‌های اجتماعی در جامعه است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: نهادهای مردم نهاد که محوریت فعالیتشان فعالیت داوطلبانه است می‌توانند به سرمایه اجتماعی کشور بیافزایند و هیچ سرمایه‌ای کارساز‌تر از سرمایه اجتماعی نیست چرا که اعتمادبه نظام را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قشر جوان داوطلبانه در این جمعیت خدمت می‌کنند که سرمایه بزرگی برای این جمعیت به حساب می‌آید، گفت: مهم‌ترین وظایف جمعیت هلال احمر باید سیاست زدایی از چهره جمعیت، ‌توجه به فعالیت بشر دوستانه و ترویج خدمات داوطلبانه باشد.

وی همچنین اعتبار بخشیدن به فعالیت جمعیت هلال احمر حین تقویت وظایف حاکمیتی آن در حوزه امداد و نجات را از دیگر وظایف مهم این جمعیت دانست.

جهانگیری گفت: استقلال جمعیت هلال احمر مهم است و همواره باید به عنوان بنگاه عام المنفعه خدمت کند.

وی افزود: منطقه ما منطقه خاصی است و کشورهای اطراف ما نیازمند این هستند که کشوری دارای ثبات بر این بحران‌ها نظارت کند و ایران ظرفیت این موضوع را دارد.

جهانگیری تاکید کرد: به همین دلیل جمعیت هلال احمر علاوه بر بحثامداد و نجات، باید به مبارزه با فقر و گسترش آموزش در منطقه توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما کشوری حادثه خیزی هستیم از سیل و زلزله گرفته تا حوادثطبیعی در ایران رخ می‌دهد این حوادثبه حدی است که گرچه مسئولین از مسافرت و گردش مردم خوشحال می‌شوند اما همواره رخ داد حادثه مسئولین را نگران می‌کند.

جهانگیری در پایان گفت: باید از مسئولین اجرایی این جمعیت تشکر کرد مطئمن باشید که دولت در حد توان خود از جمعیت حمایت می‌کند تا به اهداف والای خود برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز