خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد:

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت داروهای تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۹۶

اگرچه قیمت داروهای خارجی کاهش یافته است اما در مورد داروهای تولید داخل نسبت به شش ماهه اول سال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته‌ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش قیمت داروهای خارجی از تلاش برای فراهم‌سازی زمینه ارسال دارو برای بیماران شهرهای فاقد داروخانه بیماریهای خاص خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت در آیین افتتاح داروخانه ۲۹ فروردین با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرماندهان نزاجا و قرارگرفتن در جریان اقدامات جدید و بهسازی که صورت گرفته است به بازدید خود از داروخانه ۲۹ فروردین اشاره کرد و گفت: بابت این اقدام شایسته از نیروهای مسلح تشکر می‌کنیم به ویژه عزیزانی که در این مسیر به دولت هم کمک می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص توزیع داروی بیماران خاص و مراجعه ساکنان شهرهای کوچک با پایتخت نیز اظهار داشت: مدتهاست از مسئولان دارویی درخواست کرده‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر در سراسر کشور این داروخانه‌ها معرفی شوند وبرای توزیع داروهای خاص در برخی از شهرستان‌ها که امکان ایجاد داروخانه فراهم نیست، دارو مستقیم برای متقاضیان ارسال شود چرا که رفت و امد در فصول مختلف نیز برای این بیماران مخاطراتی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شایسته نیست بیماری برای تهیه دارو راهی تهران شود، از پیگیری جدی سازمان غذا و دارو و برنامه ریزی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: به طور جدی پیگیر این مسئله هستم و نباید بیش از شش ماه عملیاتی شدن این مسئله طول بکشد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد بتوان دارو را به دست بیماران در شهرهایی که داروخانه داروهای خاص نیست رساند و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد در یک سری از شهر‌ها داروخانه داروهای خاص را دایر کنیم، چنانچه که پیش‌تر نیز این قول را در خصوص بیماری‌های صعب العلاج داده بودیم و امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را به مراکز جامع تبدیل کنیم که بتوانند ضمن تحویل دارو، مراکز تزریق دارو را نیز برای بیماران نیازمند شیمی درمانی و بخش‌های رادیو تراپی ایجاد کنیم.

دکتر هاشمی گفت: تلاش شد در شش ماهه دوم داروهای خارجی کاهش قیمت داشته باشند که همین اتفاق هم افتاد و البته بعضی از بیمه‌ها منافعشان ارزان‌ترین دارو است و اگر طبق مصوبه هیئت وزیران عمل شود و بسته خدمتی تغییر پیدا نکند در همه کشور، هم بیمه شدگان و هم افراد فاقد بیمه تایید می‌کنند که قیمت داروهای خارجی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگرچه قیمت داروهای خارجی کاهش یافته است اما در مورد داروهای تولید داخل نسبت به شش ماهه اول سال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته‌ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان امیر پوردستان فرمتنده نیروی زمینی در خصوص تامین بالگرد برای اورژانس هوایی، عنوان کرد: ایشان خبر خوبی را دادند و تصور می‌کنیم حداقل ۳۰ پایگاه اورژانس هوایی دیگر کمبود داریم و امکانات وجود ندارد و مناطقی هستند که نیازمند کمک هستند و در مواقع بروز حوادثو بیماری‌ها باید به موقع به بیمارستان منتقل شوند و از این رو از این کمک شایسته استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از این امکان حداکثر استفاده را ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز