خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

به هیچ عنوان شیرهای فله‌ای را تائید نمی‌کنیم / تب مالت را انتقال می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۱۴

متاسفانه به دلیل اینکه شیرهای فله ای پاستوریزه نیستند، به شدت می توانند بیماری هایی مثل تب مالت را منتقل کنند. تاکید ما بیشتر بر استفاده از شیرهای باستوریزه است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به شدت مصرف کنندگان را از استفاده از شیرهای فله ای، منع می کنند.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در خصوص مصرف شیرهای فله ای، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه شیرهای فله ای پاستوریزه نیستند، به شدت می توانند بیماری هایی مثل تب مالت را منتقل کنند. تاکید ما بیشتر بر استفاده از شیرهای باستوریزه است و به هیج عنوان شیرهای فله ای را تایید نمی کنیم.

دیناروند ادامه داد: در مورد لبنیات هم نظارت های سازمان غذا و دارو و ارگان های دیگر مرتبط وجود دارد. وضعیت ما امسال از نظر کیفیت و مشکلات و نگرانی هایی که مردم داشتند بسیار بهتر شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: مردم مطمئن باشند در خصوص فرآورده های لبنی می توانند از محصولات و تولید ات کارخانجات و صنایع کشور استفاده نمایند و خیالشان راحت باشد که دستگاه های نظارتی به خوبی به و ظایف خود عمل می کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی در نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی عرب هلث، گفت: نظر به اینکه مدیریت نمایشگاه عرب هلثکه در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود از پذیرش شرکت های دارو سازی و تجهیزات پزشکی ایرانی جهت احداثغرفه پرهیز نموده و ایران را به بهانه تحریم های ظالمانه بین المللی از مشارکت فعال محروم داشته در حالی که موضوع دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها نمی شود و حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: بنابراین از تمامی مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم از شرکت در این نمایشگاه به هر عنوان پرهیز نموده و مراتب اعتراض خود را نیز به طور مستقل به مدیریت نمایشگاه منعکس نمایند. اگر در فرصت باقی مانده امارات، شرکت های ایرانی را در احداثغرفه سهیم نماید حضور کارشناسان و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه بلامانع خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز