خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

۲.۵ تا ۳ میلیون معلول خیلی شدید داریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۰۱

در حال حاضر ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر معلول خیلی شدید در کشور داریم که نیاز به همراهی و مراقبت دارند.

صبح امروز بنیاد معلولان فاطمه زهرا ایرانیان ویژه معلولان ضایعه نخاعی با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در این مراسم گفت: در حال حاضر ۲.۵ تا ۳ میلیون معلول خیلی شدید در کشور داریم که نیاز به همراهی و مراقبت دارند که اکنون این افراد توانمند شده و روی پای خود هستند.

وی با اشاره به اعلامیه سال گذشته سازمان ملل گفت: در این اعلامیه آمده است؛ میزان مشارکت‌طلبی افراد در جامعه یکی از شاخص‌های اساسی و موثر افراد است و معلولیت ظاهری نمی تواند به عنوان موثر نبودن افراد تلقی شود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: معلولینی وجود دارند که پویا و متحرک هستند و می‌توانند دیگران را نیز به تحرک وادارند.

هاشمی در مورد بنیاد معلولان فاطمه زهرا ایرانیان گفت: این مرکز اولین بنیاد خیریه است که در دولت یازدهم افتتاح شده و هیات امنای آن را معلولان فرهیخته تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی توصیه کرد؛ مسئولین این مرکز به مسائلی همچون ایجاد اشتغال، توانبخشی مباحثمعیشتی معلولان نیازمند و تاسیس دانشگاه بپردازند.

وی افزود: تاسیس این بنیاد قدم محکمی بود و من مطمئنم در آینده در این محل کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

هاشمی خاطرپنشان کرد: رویکرد ریاست محترم جمهوری توسعه سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد است و همچنین دکتر ربیعی نیز توسعه مباحثمشارکت مردم در خدمات اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.

هاشمی با بیان اینکه ماهانه سه هزار مسکن برای معلولان اختصاص می‌دهیم، گفت: تا به حال بیش از ۲۳ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، اما برای رسیدن به نقطه آرمانی باید در سطح کشور شبکه‌سازی کنیم. همچنین باید از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌های مادرزادی پیشگیری نماییم.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: تمایل دارم؛ مرکزی برای تشخیص ژنتیکی راه‌اندازی کنیم چرا که با یک مشاوره خوب می‌توانیم زایمان‌های بدون معلولیت داشته باشیم.

کلوشانی رئیس مدیریت بنیاد معلولین فاطمه زهرا ایرانیان در ادامه گفت: ۱۵۰۰ معلول ضایع نخاعی از این مرکز به صورت رایگان خدمات توانبخشی و ویلچر دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای ادامه فعالیت به کمک خیرین نیاز داریم و باید از این عزیزان کمک گرفته شود، البته سازمان بهزیستی نیز کمک زیادی برای راه‌اندازی این مرکز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز