خبرگزاری کار ایران

دیناروند مطرح کرد:

کرمانشاه، قطب درمانی غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۲۲

در نظر داریم در سال ۱۳۹۴، سطح صادرات دارو و تجیهزات پزشکی به عراق را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم و این موضوع با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استان کرمانشاه می تواند یک فرصت ویژه برای این استان تلقی شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت های درمانی خود به عنوان قطب درمانی منطقه غرب کشور مطرح است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، رسول دیناروند در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان غذا و دارو، استانداری کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه اظهار داشت: باید از فرصت تاریخی عراق در جهت توسعه تجارت و گسترش مبادلات درمانی و بهداشتی استفاده کنیم و کرمانشاه با توجه به ظرفیت های خود می تواند بهترین فرصت را از این شرایط داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرصت کشور عراق هم اکنون یک فرصت ویژه است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در عراق منجر به تامین منابع ملی بلندمدت کشور ایران می شود و ما باید شیوه های سنتی را در کشور عراق تغییر بدهیم زیرا چنین شیوه هایی ما را موفق نمی کند.

دیناروند با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب در استان برای بحثتوریسم درمانی در کشور عراق گفت: باید از این بحثدر راستای توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم و می توان با احداثکلینیک های درمانی در عراق بسیاری از بیماران عراق را نسبت به وجود ظرفیت های درمانی مناسب در استان کرمانشاه آگاه ساخت.

وی بیان داشت: در نظر داریم در سال ۱۳۹۴، سطح صادرات دارو و تجیهزات پزشکی به عراق را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم و این موضوع با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استان کرمانشاه می تواند یک فرصت ویژه برای این استان تلقی شود.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز گفت: امروز یکی از برگ های برنده دولت تدبیر و امید حوزه درمانی و پزشکی است که خوشبختانه در این حوزه کارهای اساسی و بنیادینی شروع شده است.

آیت الله آزرمی با اشاره به کارهای خوب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز افزود: خوشبختانه امروز این دانشگاه با وزارت بهداشت و درمان ارتباط خوبی دارد و ما از اقدامات و برنامه های این دانشگاه با جدیت حمایت می کنیم.

وی گفت: کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است و این استان ظرفیت ها و امکانات خوبی برای ارتباط بیشتر با کشور عراق دارد.

آزرمی اظهار داشت: استان کرمانشاه در بحثتوریسم درمانی و بحثدرمان مردم عراق نهایت اهتمام خود را بکار خواهد گرفت تا از این فرصت برای توسعه تجارت و اقتصاد خود استفاده کند.

همچنین در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: زیرساخت های خوبی در بخش های مختلف استان ایجاد شده اند که این زیرساخت ها می تواند در توسعه فعالیت های پزشکی و درمانی استان موثر واقع شوند.

هدایت حاتمی افزود: در استان کرمانشاه، تمامی مجموعه استانداری سعی بر حمایت از برنامه های پزشکی و درمانی استان دارند و در این راستا استان این آمادگی را دارد که برنامه های وزارت بهداشت به صورت پایلوت در استان کرمانشاه اجرا گردد.

وی با بیان اینکه استان در زیرساخت های علمی و پزشکی دارای امکانات خوبی است، اظهار داشت: هم اکنون استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت در بحثفضای مجازی انتخاب شده است و اولین استانی است که چنین فعالیت های در آن صورت گرفته لذا زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های پزشکی و درمانی در استان که می تواند به کشور عراق و منطقه غرب خدمات ارائه دهد، آماده است.

وی گفت: همچنین تا پایان سال ۱۳۰۰ از روستاهای استان به اینترنت وصل می شوند و در این زمینه نیز به عنوان اولین استان کرمانشاه مطرح خواهد شد که این عوامل می توانند به توسعه علمی و پزشکی استان کمک شایان و قابل توجهی داشته باشند.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان غذا و دارو، استانداری کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه در راستای توسعه و تسهیل تولید و صادرات مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی و تسهیل و تسریع در فرآیندهای اخذ مجوزهای بهره برداری و تولید تجهیزات پزشکی در ۸ بند به امضای معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز