خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران:

استفاده از روش‌های کم تهاجمی در تشخیص و درمان بیماری‌های زنان و زایمان

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۶۸

تشخیص حاملگی خارج از رحمی و درمان آن، کیست‌های تخمدان، تومورهای رحمی و تخمدانی و اکثر جراحی‌های زنان را می‌توان با لاپاراسکوپی تشخیص داد و درمان کرد.

استفاده از روشهای کم‌تهاجمی کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین راه در تشخیص و درمان بیماریهای زنان و زایمان است.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول اکبریان رئیس انجمن علمی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران و رئیس اولین کنگره بین المللی روشهای کم تهاجمی زنان و مامایی ایران با اعلام این خبر گفت: روش‌های کم‌تهاجمی، کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین راه در تشخیص و درمان بیماری‌های زنان و زایمان است و عنوان کرد: در گذشته از اعمال جراحی باز استفاده می‌شد که این روش وقت‌گیر بود و شانس عفونت را افزایش می‌داد و همچنین مدت درمان و نقاهت با روش‌های جراحی باز موجب می‌شد تا در عملکرد شغلی و اجتماعی بیمار اختلال ایجاد شود.

وی افزود: در روش‌های کم‌تهاجمی مانند لاپاراسکوپی با ایجاد ۲ یا حداکثر ۳ سوراخ در شکم نقطه‌ای که مشکل دارد را پیدا می‌کنند و می‌توانند عمل جراحی را انجام دهند و بیمار عصر‌‌ همان روز یا حداکثر صبح روز بعد از عمل مرخص می‌شود.

اکبریان گفت: تشخیص حاملگی خارج از رحمی و درمان آن، کیست‌های تخمدان، تومورهای رحمی و تخمدانی و اکثر جراحی‌های زنان را می‌توان با لاپاراسکوپی تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: تشخیص سرطان گردن رحم در گذشته مشکل بود اما اکنون می‌توان با روش‌های کم‌تهاجمی این سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داد و قبل از اینکه به سایر نقاط بدن دست‌اندازی کند جلوی پیشرفت آن را گرفت.

رئیس انجمن علمی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران اظهار داشت: سرطان‌های سینه، تخمدان، رحم و گردن رحم با روش‌های کم‌تهاجمی مانند لاپاراسکوپی به موقع قابل تشخیص است که از این منظر می‌توان طول عمر بیمار را افزایش دهد و برعکس بی‌توجهی به تشخیص و درمان سرطانی مانند تخمدان که بعد از یائسگی رخ می‌دهد و به آرامی پیشرفت می‌رود موجب می‌شود تا فرد با مشکلات بسیاری در درمان مواجه شود.

وی افزود: سرطان تخمدان با شکم درد معمولی و نفخ شکم شروع می‌شود که برخی زنان به این علایم توجهی ندارند در حالی که چنانچه در مراحل اولیه به پزشک مراجعه شود با انجام سونوگرافی می‌توان به این اختلال پی برد.

اکبریان گفت: زنان می‌توانند با معاینه ساده به تشخیص اولیه سرطان سینه کمک کنند و پس از آن با مراجعه به پزشک و نمونه‌گیری جلوی پیشرفت این سرطان را بگیرند، این موضوع به ویژه در زنانی که سرطان سینه در خانواده آن‌ها شایع است اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود زنانی که سابقه ژنتیکی برای ابتلا به سرطان سینه دارند از ۳۵ سالگی به بررسی دوره‌ای بپردازند.

یادآور می‌شود: اولین کنگره روشهای کم تهاجمی زنان و مامایی ایران همزمان با یازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز