خبرگزاری کار ایران

در پی توزیع غذای آلوده در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پاکدشت رخ داد؛

مرگ ۳ معلول ذهنی بر اثر مسمومیت غذایی / نتیجه بررسی‌ها فردا مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۳۳

عوامل اورژانس ۲۷ معلول ذهنی دیگر را که مسموم شده بودند، به مرکز درمانی منتقل می‌کنند / شب حادثه سوپی بین معلولان توزیع شده که بعد از آن، آنها دچار مشکلات گوارشی، تهوع و استفراغ شدید می‌شوند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره مسمومیت غذایی ۳۰ نفر در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی گفت: ۳ نفر از آنها بر اثر مسمومیت غذایی فوت شدند و ۲۷ نفر دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

مجتبی خالدی در تشریح این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: در ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه یکشنبه شب حادثهٔ مسمومیت غذایی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی واقع در پاکدشت به اورژانس گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز ۱۳۲ معلول ذهنی نگهداری می‌شود، افزود: در شب حادثه سوپی بین معلولان توزیع شده که بعد از آن، آنها دچار مشکلات گوارشی، تهوع و استفراغ شدید می‌شوند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: بعد از اعلام حادثه، اورژانس پاکدشت به محل مراجعه می‌کند. بررسی‌های اولیه همکاران ما در اورژانس پاکدشت نشان می‌دهد که متاسفانه ۳ نفر قبل از رسیدن اورژانس به این مرکز فوت کرده‌اند.

خالدی با اشاره به اینکه سن این افراد بین ۲۵ تا ۳۰ سال است، افزود: در ‌‌نهایت عوامل اورژانس ۲۷ معلول ذهنی دیگر را که مسموم شده بودند، به مرکز درمانی زعیم منتقل می‌کنند و در این مرکز خدمات درمانی مانند سرم تراپی و دارو درمانی برای این افراد انجام و بعد آنها مرخص می‌شوند. از این تعداد مسمومین چند نفر از آنها ملزم به مصرف دارو هستند، تا وضعیتشان بهتر شود.

وی تاکید کرد: یک نفر از این افراد مجدد علائم مسمومیتش بروز پیدا می‌کند و به همین دلیل مجددا به مرکز لقمان منتقل می‌شود. در حال حاضر نیز حال عمومی این افراد مناسب است به جز آن یک نفری که در بیمارستان بستری است.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: برای عملکرد بهتر در این مواقع قرار بر این شد در صورت اینکه مجدد فردی از این آسایشگاه دچار مسمومیت شد، بلافاصله از طرف اورژانس به بیمارستان لقمان انتقال داده شود. نکته دیگر در مورد بحثبهداشتی مرکز است. همکاران بهداشت محیط ما ملزم شدند که تمام نمونه‌های غذایی این آسایشگاه را بررسی کنند تا علت اصلی این مسمومیت مشخص شود تا اگر عامل میکروبی باشد اقدامات لازم در آسایشگاه صورت بگیرد. همچنین یک نفر از نیروهای بهداشت محیط نیز به عنوان مشاور به این مرکز معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه فردا نتیجه بررسی‌ها و آزمایش‌ها مشخص خواهد شد، گفت: سه نفری که فوت کردند برای بررسی علت دقیق مرگ تحویل پزشک قانونی شده‌اند، ضمن اینکه پلیس نیز در محل حادثه حاضر شده و گزارشی در این باره تهیه کرده است.

خالدی گفت: مشابه این موارد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی زیاد مشاهده شده است. باید نکات بهداشتی در تهیه غذا رعایت شود. چرا که مسمومیت‌های غذایی که درمان مناسبی درباره آن‌ها صورت نگیرد، منجر به فوت فرد مسموم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان صرف شام و توزیع غذا در مرکز مشخص نیست، تاکید کرد: در این مرکز در نوبت صبح و عصر پرستار حضور دارد اما پزشک تنها در نوبت صبح و برای ویزیت بیماران به مرکز مراجعه می‌کند، که در زمان بروز حادثه طبیعتا در مرکز حضور نداشته و با تشخیص پرستار این موضوع به اورژانس اطلاع داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز