خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

حرفه‌آموزی به معلولان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۴۴

تاکنون برای بسته حمایتی امنیت غذایی هشت میلیون نفر را تحت پوشش داریم و ظرفیت افزایش این تعداد به ده میلیون نفر را نیز داریم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای موظف شده به صورت رایگان در جهت حرفه‌آموزی به معلولان با توجه به نوع معلولیت‌شان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه همایش ملی سیاست‌های رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه در ارتباط با سیاست‌گذاری‌های حوزه بیمه‌های درمانی و اجتماعی در سال آینده گفت: ما تاکنون بیشتر در حوزه درمان تکیه داشتیم اما قصد داریم که در آینده به سمت بیمه‌های پیشگیری پیش برویم.

وی با بیان اینکه بیمه‌های معطوف به پیشگیری می‌تواند در برخی بیماری‌ها همچون دیابت و بیماری‌های دندان موثر باشد، گفت: خوشبختانه در این زمینه با وزارت بهداشت نیز تفاهم خوبی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: توجه بیشتر به معلولان و گسترش برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده از جمله مواردی است که دنبال خواهیم کرد و قصد داریم در جهت تامین وسایل مورد نیاز معلولان اقدام کنیم، به طوری که در بهزیستی هیچ پشت نوبتی وجود نداشته باشد.

ربیعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای موظف شده به صورت رایگان در جهت حرفه‌آموزی به معلولان با توجه به نوع معلولیت‌شان اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال آینده یارانه‌ هزار میلیاردی برای تسهیل اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است افزود: در این گونه تسهیلات نیز معلولان در اولویت قرار خواهند گرفت.

وزیر کار با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی باید متنوع شوند، گفت: اکنون افراد یا باید بیمه تامین اجتماعی باشند و یا بیمه روستایی و عشایری که این مساله فشار سنگینی را به وجود می‌آورد. بنابراین درصدد هستیم در جلسه آتی شورای عالی رفاه که ماه آینده بزگرار می‌شود به مساله بپردازیم.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با بسته حمایت غذایی گفت: این مساله جزو سیاست‌های دائمی دولت است که در سال آینده حداقل در دو نوبت آن را در دستور کار قرار خواهیم داد. البته رئیس جمهور به شدت تاکید دارند که این برنامه‌ها با حداقل تبعیض اجرا شود.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا ممکن است در اجرای اینگونه برنامه‌ها خطا رخ دهد، اظهار کرد: ما در این زمینه با دو نوع خطا رو به رو هستیم مورد اول مربوط به کسانی است که مستحق دریافت این بسته هستند اما در لیست ما قرار نمی‌گیرند و خطای دوم مربوط به گروهی است که نباید شامل دریافت بسته حمایت غذایی شود اما در لیست ما قرار می‌گیرند.

ربیعی گفت: ما تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این خطا انجام می‌دهیم و همچنین برای شناسایی افراد مشمول دریافت این بسته حمایتی علاوه بر افراد تحت پوشش بهزیستی از طریق سازمان‌های مردم نهاد در جهت شناسایی دیگر افراد نیز عمل می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون برای بسته حمایتی امنیت غذایی هشت میلیون نفر را تحت پوشش داریم و ظرفیت افزایش این تعداد به ده میلیون نفر را نیز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز