خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد:

سیستم‌های حمایتی از بیماران صعب العلاج را تقویت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۰۲

نباید در انتشار اخبار مربوط به مواد غذایی در بین مردم دلهره ایجاد کنیم. چون در حال حاضر در همه جای دنیا از مواد نگهدارنده برای میوه جات و سبزیجات استفاده می‌شود / رایگان شدن کامل هزینه‌های درمان در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: بسته جدیدی برای حمایت از بیماران صعب العلاج تا چند هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی کشور، با بیان اینکه آمار سرطان در ایران نسبت به دنیا در چند سال اخیر رشدی نداشته، گفت: عدم ثبت دقیق سرطان‌ها در کشور، یکی از علتهای این روند است بنابراین ضروریست سیستم ثبت دقیق سرطان را در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم در مورد ارتباط مصرف انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و برخی از مواد غذایی با ابتلا به سرطان، نگرانی‌هایی دارند، بیان داشت: نباید در انتشار اخبار مربوط به مواد غذایی در بین مردم دلهره ایجاد کنیم. چون در حال حاضر در همه جای دنیا از مواد نگهدارنده برای میوه جات و سبزیجات استفاده می‌شود و کمتر محصولی را می‌توان یافت که در آن‌ها از سموم دفع آفات و کود استفاده نشده باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه البته در ایران برخی از این سموم و کود‌ها به صورت قاچاق وارد ایران می‌شد، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال جلوگیری از ورود این اقلام قاچاق است و مانند دارو برای آن‌ها شناسنامه تهیه می‌کند ضمن اینکه میزان مصرف سم در هر واحد تعیین می‌شود. با این حال روی پوست برخی میوه‌ها میزان مواد نگهدارنده زیاد است و بهتر است این میوه‌ها حتما بدون پوست مصرف شوند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه رایگان شدن کامل هزینه‌های درمان در هیچ جای دنیا وجود ندارد، گفت: مسلما اگر این اتفاق بیفتد، تقاضاهای القایی هم در مردم و هم توسط خود جامعه پزشکی ایجاد خواهد شد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت دارو در ایران آنقدر پایین است که راحت خریداری و انباشته شده و توسط مردم هدر می‌رود، گفت: کشورهایی که دست به رایگان کردن کامل خدمات درمان زده‌اند، پی به اشتباه بودن آن برده‌اند.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: با این حال باید سیستم‌های حمایتی داشته باشیم تا افرادی که واقعا از نظر اقتصادی ضعیفند و حتی نمی‌توانند میزان حداقلی از هزینه‌های درمان را که دولت به دوش بیماران گذاشته و کمتر از ۱۰ درصد است را پرداخت کنند، شناسایی و حمایت شوند. ضمن اینکه بسته جدیدی برای حمایت از این بیماران صعب العلاج تا چند هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز